Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Nowe programy promujące polską żywność czekają na akceptację KE

Ponad 170 mln zł warte są programy promujące żywność przygotowane przez producentów z Polski. Wkrótce mogą dołączyć do nich dwa kolejne, za ok. 28 mln zł - informuje serwis rp.pl.
  • Autor: rp.pl
  • Data: 01-09-2011, 18:18
Nowe programy promujące polską żywność czekają na akceptację KE

Na akceptację Brukseli czekają programy " Makarony Europy" za łącznie prawie 3 mln euro oraz "Jabłka każdego dnia" za niemal 4 mln euro. Autorzy każdego z nich - Polska Izba Makaronu oraz Związek Sadowników RP - chcą dotrzeć z kampanię promocyjną na rynek ukraiński.

Jeżeli Bruksela zgodzi się na realizację tych programów (i ta 50 proc. kwoty potrzebnej na ich realizację), dołączą one do 15 z Polski, które wcześniej otrzymały wsparcie.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak mówi Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności Agencji Rynku Rolnego, całkowity budżet polskich programów zaakceptowanych do tej pory przez Komisję Europejską to 42,75 mln euro.

W połowie tego roku dołączyły do nich warte w sumie ok. 9,5 mln euro programy dotyczące promocji spożycia warzyw, owoców i soków w Polsce (jest to kontynuacja dwuletniej kampanii, która ruszyła w 2008 roku), oleju rzepakowego oraz drobiu wysokiej jakości.

Akceptacja dla kampanii promującej makarony i jabłka oznacza także, że Polska zwiększy swój udział w puli wspólnotowej na promocję żywności. Piotr Kondraciuk szacuje, że na koniec tego roku może on wynieść 15 - 16 proc. W 2010 r. był na poziomie 9 proc., a w 2009 r. wynosił 6 proc.

Uważa on, że na zwiększenie absorbcji środków unijnych pozytywny wpływy miało wprowadzenie krajowych funduszy promocji. Polscy producenci zaczęli wpłacać obowiązkowo składki do 9 funduszy dwa lata temu. ARR podaje, że od trzeciego kwartału 2009 r. do pierwszego kwartału 2011 r. trafiło tam w sumie prawie 62 mln zł.

Znaczna część tych środków została wykorzystana na wkład własny w przypadku unijnych programów promocyjnych (producenci muszą wyłączyć 20 proc. kwoty, 30 proc. pochodzi z budżetu krajowego).

Na dotychczasowych wnioskach z Polski do Unii z pewnością się nie skończy. Kolejny termin na składanie propozycji programów mija 30 listopada 2011 r. Dotyczy działań promocyjnych planowanych do realizacji na rynku Unii Europejskiej. Nie wykluczone, że wniosek złożą producenci mleka oraz mięsa wołowego - podaje rp.pl.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!