Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

O wpływie pandemii na biznes spożywczy - rozmowa z WSP Społem

- Obecna sytuacja, szczególnie w okresie marzec/kwiecień, była niezwykle wymagająca pod kątem logistycznym. Jednak w dłuższej perspektywie czasowej wyniki sprzedażowe naszej firmy pokazują, że popyt na produkty spożywcze nie tylko nie spadł, a wręcz się zwiększył - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Zbigniew Mojecki, z-ca prezesa ds. handlowych WSP Społem.

O wpływie pandemii na biznes spożywczy - rozmowa z WSP Społem
Zbigniew Mojecki, z-ca prezesa ds. handlowych WSP Społem/ fot. mat. prasowe

Czy polscy przedsiębiorcy z branży spożywczej, znani ze swojej zaradności biznesowej, i tym razem przezwyciężą kryzys związany z pandemią?

Zbigniew Mojecki, z-ca prezesa ds. handlowych WSP Społem: Wydaje się, że branża FMCG - oczywiście w zależności od profilu działalności przedsiębiorstwa - jest mniej podatna na wszelkiego typu kryzysy. Obecna sytuacja, szczególnie w okresie marzec/kwiecień, była niezwykle wymagająca pod kątem logistycznym. Jednak w dłuższej perspektywie czasowej wyniki sprzedażowe naszej firmy pokazują, że popyt na produkty spożywcze nie tylko nie spadł, a wręcz się zwiększył.

Jaki wpływ ma pandemia na strategię WSP Społem?

Pandemia w aspekcie krótkookresowym ma wpływ nie tylko na Spółdzielnię. Dlatego musimy brać pod uwagę wszelkie potencjalnie utrudnienia oraz zachować zwiększony margines bezpieczeństwa, aby realizować cele i założenia wyznaczone w dłuższej perspektywie czasowej. Nasze priorytety biznesowe pozostają jednak bez zmian, ponieważ podchodzimy do nich długofalowo.

Trudna sytuacja w HoReCa na pewno obija się negatywnie na sytuacji dostawców żywności dla tego sektora. Czy masowe wakacje w Polsce choć trochę pomagają przezwyciężyć ten kryzys?

Rzeczywiście w szczytowym okresie „lock downu” na rynku dało się zauważyć bardzo głęboki regres. Popyt ze strony kanału HoReCa – praktycznie spadł do zera. Na początku maja pojawił się powolny wzrost, a branża sukcesywnie zaczęła wracać do aktywności. Wolumeny sprzedaży nie wróciły jeszcze do poziomu sprzed pandemii, ale różnice nie są już znaczące. Nie jest łatwo określić na ile okres wakacyjny ma na to wpływ. Wydaje mi się, że na poprawę wyników wpływa raczej doświadczenie społeczeństwa i przystosowywanie się do życia w zmienionej sytuacji na świecie.

2020 rok to także trudny czas dla rolników. Susza, wiosenne przymrozki, gradobicia i deszczowa pierwsza połowa lata dały się we znaki plantatorom. Jaki wpływ mają te wyzwania agrotechniczne na sytuację na rynku przetwórczym? Czy konsumenci powinni obawiać się rosnących cen żywności?

Sytuacja jest zróżnicowana zarówno jeśli chodzi o poszczególne regiony naszego kraju, jak i typ roślin. W niektórych przypadkach niestety prawdopodobnie musimy spodziewać się takiego scenariusza.

więcej informacji:

WSP Społem RSS ALERT    /    Zbigniew Mojecki RSS ALERT    /    majonez kielecki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!