Okres przedświąteczny to czas żniw dla firm spożywczych
Ostatni tydzień przed świętami to okres wzmożonego ruchu w sklepach spożywczych i zwiększonych zakupów. Na wyższe przychody w tym okresie liczą m.in. producenci słodyczy i bakalii - informuje serwis SalesNews.pl.
Przed świętami Polacy kupują przede wszystkim artykuły związane ze święconką i świątecznym biesiadowaniem. W sklepowych koszykach oprócz jajek, mięs, wędlin i słodyczy znajdą się również produkty potrzebne do przygotowania tradycyjnych świątecznych potraw (m.in. sałatek, pasztetów, ciast), różnego rodzaju sosy i dodatki (m.in. majonez, chrzan), a także alkohol, gotowe wypieki, owoce i warzywa.
W tym roku zaraz po świętach wypada długi weekend majowy, w którym tradycyjnie rusza sezon grillowy. Można zatem spodziewać się większej sprzedaży mięsa, przypraw i piwa.
Jednak nie tylko producenci żywności mogą spodziewać się wzrostu przychodów. Wiosna i sezon przedświąteczny to czas porządków i odnawiania mieszkań, rośnie zatem sprzedaż środków czystości i detergentów, a także farb, dywanów, firan i innych artykułów związanych z wyposażeniem domu. W okresie tym można zaobserwować również wzmożony ruch w sklepach ogrodniczych, a także odzieżowych.
