Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Owerko: Musimy pilnie obserwować rynek, aby zmieniać nasze produkty i wprowadzać nowe rozwiązania

- Musimy pilnie obserwować rynek, słuchać konsumentów, aby zmieniać nasze produkty i wprowadzać nowe rozwiązania - zarówno produktowe, jak i w obszarze komunikacji. To są prawdziwe wyzwania stojące przed branżą spożywczą w czasach pandemii. Zaostrzenie reżimu sanitarnego czy praca zdalna to tylko kosmetyczne zmiany, do których się dostosowaliśmy - mówił Marian Owerko, przewodniczący RN Bakalland podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Owerko: Musimy pilnie obserwować rynek, aby zmieniać nasze produkty i wprowadzać nowe rozwiązania
Marian Owerko, przewodniczący RN Bakalland

Branża spożywcza od zawsze pracuje w dużym reżimie sanitarnym i jest poddawana częstym kontrolom pod tym względem. Dopasowanie się do wymogów pandemii było dla nas właściwie formalnością. Kwestię mycia rąk mamy opanowaną od 30 lat - mówił Marian Owerko podczas panelu "pt. "Zarządzanie w „zdalnych“ czasach. Wyzwania liderów".

Jak podkreślił, przez to właśnie 30 lat pracowano nad tym, aby integrować zespoły, poprawiać komunikację, wymieniać wiedzę i doświadczenia. Teraz trzeba było to odwrócić, tak żeby te kontakty bezpośrednie zminimalizować bez uszczerbku na wydajności. - Dużym wyzwaniem były właśnie te podziały zespołów na grupy i zmiany. Dodatkowo musieliśmy ograniczyć wizyty w zakładach naszych klientów. I do tego jeszcze zbudować determinację do pracy w zakładach w ciężkich czasach, podczas gdy pracownicy administracyjny w większości pracowali zdalnie - mówił. 

- Poradziliśmy sobie w tymi wszystkimi wymaganiami i wyzwaniami. Dużym wsparciem była wymiana wiedzy pomiędzy poszczególnymi zakładami i firmami. Branża spożywcza solidaryzowała się w trudnym okresie - stanęliśmy na wysokości zadania - dodał.

Marian Owerko wspomniał także o innym wyzwaniu, jakim była sprzedaż w kanale tradycyjnym, który opiera się jednak na bezpośrednich wizytach handlowców.

Pandemia niesie za sobą także kilka miłych zmian. Marian Owerko przytoczył przykład zagranicznych partnerów handlowych, od których Bakalland kupuje surowce. - Po raz pierwszy zobaczyliśmy się podczas video-rozmowy. Zacieśniliśmy więzy. Wcześniej wszystko omawialiśmy przez telefon - mówił.

- Umiemy - jako polscy przedsiębiorcy z branży spożywczej - brać sprawy w swoje ręce i zarządzać kryzysami i szybką zmianą. Poza kwestią przygotowania fabryk, przejścia na online i zdalnym zarządzaniem działów handlowych - wielkich wyzwań w czasie pandemii nie mieliśmy jak branża. Jest wiele branż, które mocno ucierpiały na koronawirusie. Nam obroty znacząco nie spadły - potwierdził Marian Owerko.

Jego zdaniem, branża obecnie powinna zastanowić się jak zmienią się zwyczaje konsumenckie i jak to wpłynie na portfolio firm i układ sił w branży. Wiadomo, że zyskują family packi, a straciły produkty typu 'on the go'. Bakalland ma w swojej ofercie i jedno i drugie, więc zmieniły się jedynie proporcje sprzedaży. 

więcej informacji:

Marian Owerko RSS ALERT    /    Bakalland RSS ALERT    /    Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT    /    FRSiH RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!