Pamapol: W 2013 r. spadał rynek dań gotowych
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 05-05-2014, 14:26

W omawianym okresie Grupa Pamapol działała w niekorzystnych warunkach rynkowych. Nastąpił spadek rynku dań gotowych oraz wystąpiły dodatkowe zdarzenia nadzwyczajne, jak m.in. tzw. afera z koniną, która oprócz czasowego ograniczenia zakupów przez kluczowych klientów spowodowała również wahania cen głównych surowców spółki i pozostałych spółek Grupy. W konsekwencji zdarzenia te wpłynęły na generowane wyniki - sprzedaży i zyskowności - czytamy w raporcie spółki.
Jednym z najistotniejszych dokonań w 2013 roku była rewitalizacja produktów marki Pamapol (implementacja procesów New Product Development). W ramach rewitalizacji wprowadzono nowe logo, system wartości marki oraz system identyfikacji produktowej wyrobów Pamapol. Wszystkie zrewitalizowane produkty posiadają nowe receptury, co wpłynęło na poprawę ich walorów smakowych i jakościowych.
Przyjęto strategię marketingowo-sprzedażową, która wyznaczyła kierunki rozwoju w obszarze sprzedaży Grupy. Poprzez wprowadzenie procesów marketingowo-sprzedażowych wdrożony został model zarządzania marżą kontrybucji, który jest głównym narzędziem do analizy biznesu Grupy Pamapol. Realizacja strategii marketingowo-sprzedażowej istotnie zmienia model z produkcyjnie zarządzanego przedsiębiorstwa na Grupę silnie nastawioną pro-rynkowo i pro-konsumencko, zorientowaną przede wszystkim na zaspokajanie komunikowanych potrzeb przez dotychczasowych i potencjalnych konsumentów - czytamy w raporcie.
Celem poprawy efektywności operacyjnej Grupa centralizuje procesy zakupów i logistyki oraz wdraża zoptymalizowane procesy planowania produkcji. W efekcie dokonania przeglądu i analizy kontraktów sprzedażowych (pod względem ich rentowności) oraz analizy rotacji zapasów nastąpiło wycofanie się z realizacji części kontraktów sprzedażowych oraz wyeliminowano część indeksów z koszyka produktów.
Bardzo istotna dla działalności Pamapol S.A. i pozostałych spółek Grupy jest również rozpoczęta restrukturyzacja finansowa, której celem jest poprawa płynności finansowej dostosowanej do zapotrzebowania na kapitał długo- i krótkoterminowy.
W ramach kontynuacji działań w zakresie optymalizacji struktury Grupy w 2013 roku nastąpiło zbycie spółki ZPOW Ziębice - Zarząd przy akceptacji Rady Nadzorczej uznał za celowe ograniczenie działalności przetwórstwa owocowo-warzywnego w Grupie jedynie do WZPOW Kwidzyn.
Powiązane tematy:
-
Polska firma uruchomiła produkcję ukraińskich pierogów tuż przed rosyjską agresją
-
Pamapol S.A.: Zmiany w zarządzie spółki
-
Lidl Polska rusza z testem nowych produktów we współpracy z Sushi Tokio
-
Dr. Oetker wycofuje się z Rosji. Sprzedaje rosyjską fabrykę i znika z rynku
-
Rynek dań gotowych stabilny w trudnych czasach
-
Grupa Mróz o wzroście kosztów. "Wiele firm tego nie wytrzyma"
-
Robert Szataniak odchodzi z Pamapolu po ponad 20 latach
-
Lubella wprowadza kolejne Dania na ciepło
-
Pamapol: konserwy przestały być sexy. Firma musi się zmieniać
-
Foodmakers: Dania gotowe mogą mieć krótki skład
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)