Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Pamapol: W 2013 r. spadał rynek dań gotowych

Rok 2013 był okresem licznych zmian w każdym obszarze działalności spółki i Grupy Kapitałowej Pamapol. Od marca 2013 roku rozpoczęto prace związane z opracowaniem wewnętrznego modelu biznesu na lata 2014-2016. W tym samym czasie podejmowano szereg projektów restrukturyzacyjnych, których celem było zoptymalizowanie działalności Pamapol S.A. oraz pozostałych spółek grupy - informuje zarząd Pamapolu w raporcie.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2014, 14:26
Pamapol: W 2013 r. spadał rynek dań gotowych
W 2013 r. spadał rynek dań gotowych

W omawianym okresie Grupa Pamapol działała w niekorzystnych warunkach rynkowych. Nastąpił spadek rynku dań gotowych oraz wystąpiły dodatkowe zdarzenia nadzwyczajne, jak m.in. tzw. afera z koniną, która oprócz czasowego ograniczenia zakupów przez kluczowych klientów spowodowała również wahania cen głównych surowców spółki i pozostałych spółek Grupy. W konsekwencji zdarzenia te wpłynęły na generowane wyniki - sprzedaży i zyskowności - czytamy w raporcie spółki.

Jednym z najistotniejszych dokonań w 2013 roku była rewitalizacja produktów marki Pamapol (implementacja procesów New Product Development). W ramach rewitalizacji wprowadzono nowe logo, system wartości marki oraz system identyfikacji produktowej wyrobów Pamapol. Wszystkie zrewitalizowane produkty posiadają nowe receptury, co wpłynęło na poprawę ich walorów smakowych i jakościowych.
Przyjęto strategię marketingowo-sprzedażową, która wyznaczyła kierunki rozwoju w obszarze sprzedaży Grupy. Poprzez wprowadzenie procesów marketingowo-sprzedażowych wdrożony został model zarządzania marżą kontrybucji, który jest głównym narzędziem do analizy biznesu Grupy Pamapol. Realizacja strategii marketingowo-sprzedażowej istotnie zmienia model z produkcyjnie zarządzanego przedsiębiorstwa na Grupę silnie nastawioną pro-rynkowo i pro-konsumencko, zorientowaną przede wszystkim na zaspokajanie komunikowanych potrzeb przez dotychczasowych i potencjalnych konsumentów - czytamy w raporcie.

Celem poprawy efektywności operacyjnej Grupa centralizuje procesy zakupów i logistyki oraz wdraża zoptymalizowane procesy planowania produkcji. W efekcie dokonania przeglądu i analizy kontraktów sprzedażowych (pod względem ich rentowności) oraz analizy rotacji zapasów nastąpiło wycofanie się z realizacji części kontraktów sprzedażowych oraz wyeliminowano część indeksów z koszyka produktów.
Bardzo istotna dla działalności Pamapol S.A. i pozostałych spółek Grupy jest również rozpoczęta restrukturyzacja finansowa, której celem jest poprawa płynności finansowej dostosowanej do zapotrzebowania na kapitał długo- i krótkoterminowy.

W ramach kontynuacji działań w zakresie optymalizacji struktury Grupy w 2013 roku nastąpiło zbycie spółki ZPOW Ziębice - Zarząd przy akceptacji Rady Nadzorczej uznał za celowe ograniczenie działalności przetwórstwa owocowo-warzywnego w Grupie jedynie do WZPOW Kwidzyn. 

 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!