Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Paula: Wartość żywności ekologicznej w Polsce może za kilka lat przekroczyć kilka mld zł

- Tendencje na rynku zdrowej żywności pokazują, że rynek ten jest niezwykle rozwojowy, na świecie rośnie w szybkim tempie. Obecnie jesteśmy we wstępnej fazie rozwoju rynku żywności ekologicznej, według specjalistów za kilka lat jego wartość w Polsce może przekroczyć kilka mld zł - mówi Renata Łuczyńska-Bogusz, brand manager FPH Paula.

Paula: Wartość żywności ekologicznej w Polsce może za kilka lat przekroczyć kilka mld zł
Specjaliści szacują, że rynek zdrowej żywności będzie dynamicznie się rozwijał w najbliższych latach

Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
Data: 20-04-2011, 13:25

- Wśród polskich konsumentów panuje moda na walkę z kilogramami, zdrowy styl życia, aktywny wypoczynek, bycie „fit" czy „light". Tendencja ta przekłada się na wzrost sprzedaży produktów funkcjonalnych - z witaminami i składnikami mineralnymi oraz produktów w pełni naturalnych. Oczywiście, oprócz rosnącej świadomości istnieje wiele czynników wpływających na określone zachowania konsumenckie, np. poziom dochodów, przyzwyczajenia żywieniowe w określonych środowiskach czy grupach wiekowych, które mają istotny wpływ na decyzje zakupowe. Mimo to potencjał wzrostowy rynku zdrowej żywności w Polsce wygląda bardzo obiecująco - mówi Renata Łuczyńska-Bogusz, brand manager FPH Paula.

Chociaż ok. 7 proc. polskich konsumentów kupuje żywność ekologiczną, to aż 45 proc. konsumentów deklaruje robienie takich zakupów, kupując w rzeczywistości produkty "eko-podobne". Ponadto, zdecydowana większość deklaruje gotowość do płacenia znacznie wyższych cen za takie produkty.

- Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej konserwatywnie szacowana jest przez autorów raportu na 50 mln euro. Według nich, poziom ten powinien w najbliższym dziesięcioleciu wzrosnąć dziesięciokrotnie - mówi Renata Łuczyńska-Bogusz.

Firma Paula wypracowała w 2010 r. 45 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2011 r. firma liczy na 17 proc. wzrost przychodów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paulina Radaś RSS ALERT    /    Paula RSS ALERT    /    Crispy Natural RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    żywność funkcjonalna RSS ALERT    /    surowce RSS ALERT    /    ceny surowców RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.97.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!