Plantatorzy owoców jagodowych stawiają na współpracę (wideo)
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 29-04-2019, 10:23

- Cały świat współpracuje. Nie są to tylko plantatorzy, współpraca powinna obejmować również tych, którzy zajmują się nauką, doradztwem, administracją. Konieczna jest współpraca między kolejnymi ogniwami w łańcuchu dostaw, czyli przetwórcami i handlem. Naszym wspólnym celem jest dostarczenie najwyższej jakości produktu, którego oczekuje konsument - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
- Trendy zdrowotne i żywieniowe to temat na czasie. Borówka jest dziś symbolem zdrowego stylu życia. Globalny sukces borówki to właśnie efekt edukacji konsumentów na temat korzyści, jakie daje jej spożywanie - mówi Nick Hall, manager BBC Technologies.
- Pracujemy na rzecz wspólnego celu. Nie tylko jeśli chodzi o działania po zakończeniu zbioru i pakowanie, czyli obszar w którym ja działam, ale także sam zbiór i dzielenie się wiedzą, tak aby wszyscy wytwarzali dobry produkt. Jeśli mógłbym coś szczególnie podkreślić, to że wszyscy powinniśmy być bardziej otwarci. Współpraca i przekazywanie sobie wiedzy ma ogromne znaczenie dla rozwoju całej branży – dodaje Nick Hall.
- Plantatorzy powinni ze sobą współpracować. To warunek dalszego rozwoju rynku borówki w Polsce. Rozwój warunkuje świadomość konsumentów. Ludzie powinni docenić to co robią producenci borówki i owoców miękkich, aby wyprodukować piękne i tak zdrowe owoce – mówi dr inż. Andrzej Grenda, manager YARA Polska.
Podmiotem działań, które zainicjowali plantatorzy są owoce truskawki, maliny, czarnej porzeczki, borówki, jagody kamczackiej, aronii oraz mini-kiwi, owocu o podobnych właściwościach, którego produkcja odbywa się w Polsce. Celem jest budowa kategorii „polskie superowoce” – owoców wyjątkowo bogatych w składniki szczególnie korzystne dla naszego zdrowia i urody. W planach wspólna promocja kolejnych owoców w sezonie ich zbiorów. Zaczyna truskawka, za nią malina.
Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Partnerami KZGPOiW są: Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej. Realizacja zadania odbywa się przy współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Lioforte: Trend na zdrowe przekąski szansą dla liofilizowanych owoców
-
Sadownicy zaniepokojeni wzrostem kosztów produkcji. Sięgają 20-40 proc.
-
Truskawki z Mołdawii dwa razy droższe niż owoce z importu
-
Kantar: najpopularniejsze wśród polskich konsumentów owoce i warzywa w marcu
-
Wsparcie dla Ukrainy. Możliwe większe zapotrzebowanie na owoce i warzywa
-
Kiedy ruszy holding spożywczy? Minister podał termin
-
Polskie truskawki dostępne cały rok?
-
Borówka amerykańska 2021: jakie ceny w hurcie?
-
Producentka borówek: kupców interesuje tylko cena, jak najniższa
-
Załamanie na rynku borówki - ceny spadły z ponad 30 do 5 zł/kg
komentarze (0)