Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Plantatorzy owoców jagodowych stawiają na współpracę (wideo)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-04-2019, 10:23
7 organizacji branżowych i grup producentów połączyło siły, by skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji polskich superowoców jagodowych. Razem stworzą konsumentom szerszą ofertę, przez większą część roku. Pomysł polega na tym by się wspierać w sezonie zbiorów. Wzorem doświadczeń środowiska plantatorów borówki będą dalej promować zaangażowanie plantatorów i współpracę.
Plantatorzy owoców jagodowych stawiają na współpracę (wideo)
fot. unsplash.com

- Cały świat współpracuje. Nie są to tylko plantatorzy, współpraca powinna obejmować również tych, którzy zajmują się nauką, doradztwem, administracją. Konieczna jest współpraca między kolejnymi ogniwami w łańcuchu dostaw, czyli przetwórcami i handlem. Naszym wspólnym celem jest dostarczenie najwyższej jakości produktu, którego oczekuje konsument - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

 

- Trendy zdrowotne i żywieniowe to temat na czasie. Borówka jest dziś symbolem zdrowego stylu życia. Globalny sukces borówki to właśnie efekt edukacji konsumentów na temat korzyści, jakie daje jej spożywanie - mówi Nick Hall, manager BBC Technologies.

 

- Pracujemy na rzecz wspólnego celu. Nie tylko jeśli chodzi o działania po zakończeniu zbioru i pakowanie, czyli obszar w którym ja działam, ale także sam zbiór i dzielenie się wiedzą, tak aby wszyscy wytwarzali dobry produkt. Jeśli mógłbym coś szczególnie podkreślić, to że wszyscy powinniśmy być bardziej otwarci. Współpraca i przekazywanie sobie wiedzy ma ogromne znaczenie dla rozwoju całej branży – dodaje Nick Hall.

- Plantatorzy powinni ze sobą współpracować. To warunek dalszego rozwoju rynku borówki w Polsce. Rozwój warunkuje świadomość konsumentów. Ludzie powinni docenić to co robią producenci borówki i owoców miękkich, aby wyprodukować piękne i tak zdrowe owoce – mówi dr inż. Andrzej Grenda, manager YARA Polska.

 

Podmiotem działań, które zainicjowali plantatorzy są owoce truskawki, maliny, czarnej porzeczki, borówki, jagody kamczackiej, aronii oraz mini-kiwi, owocu o podobnych właściwościach, którego produkcja odbywa się w Polsce. Celem jest budowa kategorii „polskie superowoce” – owoców wyjątkowo bogatych w składniki szczególnie korzystne dla naszego zdrowia i urody. W planach wspólna promocja kolejnych owoców w sezonie ich zbiorów. Zaczyna truskawka, za nią malina.

Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Partnerami KZGPOiW są: Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej. Realizacja zadania odbywa się przy współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!