Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Podravka planuje dynamiczny rozwój w różnych kategoriach spożywczych

Ten rok dla Podravki w Polsce będzie stał pod znakiem konsolidacji i ustabilizowania biznesu. - Pod koniec roku planujemy skoncentrować się na przyprawach uniwersalnych, chcemy wzmocnić obecność w mediach planujemy inwestycje marketingowe. Pracujemy nad nowymi modelami dystrybucji i będziemy chcieli docierać szerzej, bardziej efektywnie - mówi Maciej Tomaszewski, prezes zarządu Podravka Polska i dyrektor rynków Europy Centralnej.

Podravka planuje dynamiczny rozwój w różnych kategoriach spożywczych
Maciej Tomaszewski, prezes zarządu Podravka Polska i dyrektor rynków Europy Centralnej

Autor: Magda Brzózka, www.portalspozywczy.pl
Data: 28-06-2013, 13:45

- W ciągu najbliższych lat zamierzamy wejść w zupełnie nowe, duże kategorie produktów, w których Podravka nie jest obecna jeszcze w Polsce. Wejście Chorwacji do UE umożliwi nam wejście w zupełnie nowe obszary biznesu - zapewnia prezes.

Podravka w Polsce będzie pracować nad rozwojem portfolio w kategorii makaronów i ryżu, chce to robić lepiej i dynamiczniej.
- Zadaniem dla nas na najbliższe lata jest umocnienie się na pozycji lidera na rynku przypraw uniwersalnych i zatrzymanie spadku kategorii. Chcemy zaoferować konsumentom nowe produkty w przyprawach uniwersalnych, takie które będą odpowiadały nowoczesnym trendom, będą w bardziej funkcjonalnych opakowaniach. Chcemy kreować rynek przypraw uniwersalnych ale z drugiej strony chcemy też tworzyć rynek przypraw mieszanych i koncentratów spożywczych - mówi Maciej Tomaszewski.

Podravka w Chorwacji ma w portfolio ponad 1000 produktów, to największa firma spożywcza w tamtym regionie, z bardzo szeroką ofertą począwszy od przypraw, przez żywność dla dzieci, dania gotowe aż po napoje i herbatę.

- Nie wszystkie te produkty są łatwe do przeniesienia na inne rynki, bo konsumenci z różnych krajów mają zróżnicowane wymagania i upodobania. Kluczową marką Podravki na rynkach międzynarodowych jest Vegeta. Oczywiście będziemy myśleć o przenoszeniu nowych kategorii na polski rynek. Po akcesji biznes stanie się dużo łatwiejszy i wtedy będziemy starali się rozszerzać się w innych kategoriach, adaptując produkty, które działają na rynku chorwackim czy innych rynkach europejskich do potrzeb polskiego konsumenta. Podravka ma łatwość adaptacji produktów do lokalnych potrzeb - zapewnia Maciej Tomaszewski.

Podravka szacuje swój udział w rynku przypraw uniwersalnych w Polsce na 30 proc. w ujęciu wartościowym. W 2010 i 2011 r. rynek przypraw uniwersalnych spadał, w 2012 r. było lepiej. - Liczymy, że ten rok dla nas będzie dużo lepszy. Sam rynek jest stabilny, nie ma tu żadnych driverów wzrostowych, ale my szykujemy niespodziankę na drugą połowę roku, która powinna pociągnąć cały rynek do góry - enigmatycznie mówi Maciej Tomaszewski.

Priorytetem spółki na ten rok to jest koncentracja na Vegecie i uniwersalnych przyprawach, przebudowa działu sprzedaży i spore inwestycje marketingowe w drugiej połowie roku. - Stawiamy na rozwój organiczny ale nie wykluczamy akwizycji, Podravka jako grupa będzie patrzyła na potencjalne okazje rynkowe - dodaje.

Podravka Polska istnieje od 1992 r., obecnie zatrudnia 195 pracowników, jej obroty sięgają 100 mln zł. Na świecie Podravka zatrudnia ponad 6000 pracowników, z czego 5000 w Chorwacji a 1000 w przedsiębiorstwach i przedstawicielstwach w 20 krajach świata. Podravka na świecie generuje 0,5 mld Euro przychodów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Tomaszewski RSS ALERT    /    Podravka RSS ALERT    /    przyprawy RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.109.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!