Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Podstawą zdrowia dzieci jest dieta bogata w warzywa i owoce

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ informacja prasowa
  • Data: 02-09-2020, 14:36
Zdaniem lekarza pediatry Joanny Sawickiej-Metkowskiej, ekspertki kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!”, do prawidłowego rozwoju młodego organizmu niezbędne jest zapewnienie mu wszystkich potrzebnych składników budulcowych. Nie wszyscy jednak mają świadomość, że fundamentem zdrowia najmłodszych i podstawą ich zdrowego stylu życia jest jedzenie warzyw i owoców.
Podstawą zdrowia dzieci jest dieta bogata w warzywa i owoce
Podstawą zdrowia dzieci jest dieta bogata w warzywa i owoce/ fot. shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Tylko różnorodną dietą, zbilansowaną pod względem nie tylko kalorii, ale przede wszystkim witamin, składników mineralnych i mikroelementów, możemy zapewnić dziecku optymalne warunki do rozwoju. Tylko wtedy dziecko będzie w stanie w pełni realizować swój potencjał i wykorzystać dane mu możliwości. Zajęcia dodatkowe, jak programowanie, szachy, angielski, tenis czy jazda konna nie przyniosą oczekiwanych efektów, jeśli organizm dziecka będzie borykał się z nadwagą lub otyłością, chronicznym przemęczeniem, niedoborami witamin, nieprawidłową perystaltyką jelit czy stresem – zapewnia Joanna Sawicka-Metkowska, lekarz pediatra, zwana Doktor Poziomką, ekspertka kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!”.

Na koncentrację i dobre samopoczucie
Do najważniejszych składników, jakich potrzebuje młody organizm do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania m.in. układu nerwowego, należą witaminy z grupy B. Wpływają one także na przemianę materii i nastrój. Roślinne źródła tych witamin znajdują się w nasionach roślin strączkowych (groszku, fasoli, soczewicy, bobie) oraz zielonych roślinach liściastych, takich jak szpinak i kapusta. Niedobory witaminy B mogą skutkować zaburzeniami koncentracji, trudnościami z zapamiętywaniem, rozdrażnieniem, a nawet depresją. Na poprawę samopoczucia korzystnie wpłyną też jabłka i truskawki, natomiast z warzyw najwięcej energii dostarczają te  w kolorze zielonym.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!