Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Polacy kupują coraz mniej jabłek

Spadek krajowego popytu nie martwił sadowników, bo owoce jechały na Wschód. Sytuacja zaczyna się jednak komplikować - pisze "Puls Biznesu".

Polacy kupują coraz mniej jabłek
fot. Ogrody Natury

Przed dekadą spożywaliśmy 23 kg, w ubiegłym roku - już tylko 14 kg. W tym czasie wzrosła konsumpcja cytrusów i bananów, choć jabłka są od nich zazwyczaj tańsze, a polski konsument patrzy na cenę. Jednak zdaniem IERiGŻ, na większy wzrost spożycia producenci nie mogą już liczyć. Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP, jest jednak przekonany, że sadownicy nie muszą się martwić, bo krajowy rynek się ustabilizował - czytamy w "PB".

Roman Cybulski, szef organizacji producentów Jabłuszko, nie ukrywa, że sklepy kupują z roku na rok coraz mniej jabłek, a sadownicy mogą się rozwijać, tylko rozszerzając dystrybucję.

Na wysokość spożycia wpływa wielkość zapasów. W 2012 r. były one tak duże, że ceny spadły i dzięki temu popyt na jabłka wzrósł. Zdaniem ekspertów, w tym roku na istotne obniżki nie ma co liczyć.

Dotychczas rosnącą z roku na rok produkcję sadownicy sprzedawali za granicę. Głównym odbiorcą pozostaje Rosja, ale nasze jabłka trafiają m.in. na Ukrainę. Sprzedaż tam ostatnio wyhamowała - pisze "PB".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mirosław Maliszewski RSS ALERT    /    Roman Cybulski RSS ALERT    /    IERiGŻ RSS ALERT    /    Jabłuszko RSS ALERT    /    jabłka RSS ALERT    /    rynek jabłek RSS ALERT    /    spożycie jabłek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.187.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!