Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Polacy mają coraz większy apetyt na mrożonki

  • Autor: informacja prasowa
  • Data: 11-09-2018, 12:49
Rynek mrożonych produktów rośnie w Polsce jak na drożdżach. Polacy kupują rocznie już 92 mln kg mrożonej żywności, przeznaczając na nią około 770 mln zł. Blisko 70 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju używa mrożonych warzyw i owoców do przygotowywania posiłków. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie zakupami spożywczymi w sieci – co piąty konsument kupuje żywność online. Trend sprzedaży produktów spożywczych przez internet oraz rosnąca popularność mrożonek przyczynia się także do powstawania coraz większej ilości e-sklepów oferujących tego typu produkty.
Polacy mają coraz większy apetyt na mrożonki
fot. shutterstock

Na zakupy spożywcze w sieci decyduje się coraz więcej konsumentów. Z raportu Gemius wynika, że co piąty polski e-konsument kupił przez Internet produkty spożywcze, a 27 proc. planuje taki zakup w przyszłości.

Według danych Nielsen, tylko w ciągu ostatniego roku rynek mrożonek powiększył się o 5,8 proc. pod względem wolumenu oraz o 7,4 proc. wartościowo. Co istotne, ten pozytywny trend dotyczy wszystkich rodzajów mrożonek, począwszy od warzyw na patelnię i mieszanek warzywnych, a skończywszy na niszy, jaką są mrożone owoce. Z kolei z danych podawanych przez GUS wynika, że dla firm zatrudniających powyżej 50 osób produkcja mrożonych owoców i orzechów w czerwcu i lipcu 2018 wzrosła o 24 proc. r/r, do rekordowego, jak na ten okres, poziomu 198 tys. ton. Produkcja mrożonych owoców w tych dwóch miesiącach stanowi blisko 50 proc. łącznego jej rocznego wolumenu co sugeruje, że w całym sezonie 2018/19 (liczonym od czerwca do maja) osiągnąć może również rekordowy poziom.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Mrożenie żywności pozostaje w czołówce najlepszych metod utrwalania żywności ze względu na utrzymanie wysokiej wartości odżywczej w porównaniu do innych metod oraz szybkość i wygodę. Mrożonki są również coraz bardziej popularne również ze względu na zmianę nawyków żywieniowych Polaków, którzy przywiązują dużą uwagę do zdrowego stylu odżywiania. Kupujemy rocznie już blisko 92 mln kg mrożonej żywności, przeznaczając na nią około 770 mln zł. Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwujemy tendencję wzrostową na rynku mrożonek, co świadczy o zainteresowaniu polskich konsumentów tego typu produktami – komentuje Maciej Radziwiłł, CEO w IceFood.pl.

- Mrożenie jest naturalnym sposobem utrwalania żywności, także nikt z nas nie powinien się obawiać mrożonych warzyw i owoców. Mrożonki są idealnym uzupełnieniem naszej diety w okresie jesienno-zimowym, kiedy brakuje sezonowych produktów. Sama dość często sięgam po mrożone warzywa, których zapas robię raz na jakiś czas i wykorzystuje do przygotowania obiadów do pracy, co możecie zauważyć w moich przepisach – komentuje Katarzyna Nowakowska, autorka bloga kuchniabazylii.pl.

 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kierowca 2018-09-11 14:20:06

    kiedyś byłem kkierowcą family frost - oj, to były czasy... fajnie, że mrożonki znów wracają do łask

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!