Partner portalu
partner portalu
Owoce i warzywa

Polacy rocznie marnują 235 kg żywności na osobę. Jak powstrzymać marnowanie?

Strona 2 z 3

Zróżnicowanie oferty mrożonek pozwala na zaspokojenie wielu różnych potrzeb kulinarnych, dlatego producenci widzą dużo przestrzeni do wzrostu sprzedaży i proponują liczne innowacje. Młode pokolenie konsumentów, bardziej wyczulone na kwestie właściwego odżywiania, postrzega mrożoną żywność jako sposób na zdrowe, ale wygodne i nie wymagające zbyt wielu zabiegów odżywianie.

Większość konsumentów ceni sobie wygodę, szybkość, różnorodność i korzyści zdrowotne. Dzięki możliwości zamówienia mrożonych produktów z dostawą do domu proces jest jeszcze szybszy i prostszy. Specjalne ciężarówki transportujące mrożonki w odpowiednio niskiej temperaturze gwarantują świeżość i wysoką jakość produktów bez ryzyka rozmrożenia. Oznacza to, że można je przewozić w całym kraju, a nawet pomiędzy państwami i przechowywać w domowym zamrażarkach przez wiele miesięcy.

Sektor mrożonek podąża za trendem na prozdrowotny nurt życia. Ten trend podtrzymują głównie Millennialsi oraz rodziny z dziećmi. Polacy chętnie kupują mrożonki jako proste do przyrządzenia obiady (89 proc.), wygodny lunch (72 proc.), wygodne śniadania dla dzieci (81 proc.), oraz jako dodatki do głównych posiłków (78 proc.). Coraz częściej kupujemy też mrożoną żywność online – już co trzeci internauta zamawiający żywność za pośrednictwem Internetu kupuje mrożone produkty przez Internet.

- Każdego dnia marnują się ogromne ilości żywności. Główną przyczyną marnotrawstwa są resztki pożywienia na talerzach lub z gotowania, a także żywność, której nie wykorzystano w stosownym czasie. Aby zmniejszyć ten problem warto planować posiłki na parę najbliższych dni oraz odpowiednio przechowywać żywność. Mrożone produkty zachowują praktycznie wszystkie wartości odżywcze, a ich przygotowanie nie wymaga wiele czasu. Możemy je dodać do wielu potraw bez obaw, że się popsują. Według naszych statystyk w 2018 roku sprzedaż produktów mrożonych wzrośnie o ok. 15 proc. w stosunku do roku poprzedniego — mówi Maciej Radziwiłł, CEO w IceFood.pl

Zero waste w praktyce

więcej informacji:

żywność RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    żywność mrożona RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.233.2
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!