Partner portalu
partner portalu
Owoce i warzywa

Polacy uwielbiają borówki. Nawet w lutym (wideo)

Borówki w ciągu 40 lat z zupełnie nieznanego owocu stały się jednym z liderów produkcji i konsumpcji. Obecnie 2% konsumentów deklaruje, że je borówki 4-5 razy w tygodniu, poza polskim sezonem zbiorów, kolejne 6% je 2-3 razy w tygodniu. W sumie 17% Polaków zadeklarowało konsumpcję w lutym. Danych dostarczył sondaż Kantar realizowany w lutym 2020 w ramach „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców”. W pierwszej szóstce w badaniach znalazły się aż cztery superowoce – obok borówki, truskawka, malina oraz czerwona porzeczka.

Polacy uwielbiają borówki. Nawet w lutym (wideo)
/ fot. unsplash.com

„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” to projekt kompleksowych badań zainicjowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z innymi organizacjami sektora, w odpowiedzi na wyzwania związane z promocją roli owoców i warzyw w diecie. Zrealizowano pierwszą falę całorocznego monitoringu konsumpcji owoców i warzyw. Wiemy które superowoce Polacy najchętniej jedli w lutym.

- 87% Polaków spróbowało w lutym jabłek, gruszek 34%, a na trzecim miejscu znalazły się borówki. 17% Polaków jadło borówki. Letni owoc, ale mamy przetwory, mrożonki, borówki dostępne w sieciach handlowych. Borówki, truskawki, maliny, czerwone porzeczki - te cztery owoce uzyskały w naszych badaniach po kilkanaście procent. Tylu Polaków próbowało je w lutym – mówi Agata Zadrożna, ekspert Kantar.

- Bardzo się cieszymy, że 17% Polaków deklaruje chęć konsumowania borówek w zimie, poza polskim sezonem. To doskonała podstawa do rozwijania konsumpcji w sezonie, kiedy znowu będziemy namawiać Polaków do tego, żeby codziennie jedli filiżankę superowoców. W pierwszej szóstce w badaniach znalazły się aż cztery owoce jagodowe. To jest ogromny sukces i oznacza, że Polacy zdają sobie sprawę z ich walorów zdrowotnych i korzystnego wpływu na samopoczucie i urodę – mówi Dominika Kozarzewska, członek zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

- Jesteśmy ludźmi spełnionymi. Prze lata działaliśmy wspólnie by zjednoczyć środowisko producentów. Działania udało się skonsolidować, a dziś celebrujemy taki wynik. Bardzo się cieszymy, deklaracje na poziomie 17% pozwalają mieć nadzieję na doskonały sezon i na kolejne – miejmy nadzieję – jeszcze lepsze. Wyniki pokazują jak bardzo borówka jest już polska. Stała się częścią stylu życia – mówi Ireneusz Komorowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Sukcesem na pewno jest w tej chwili poszukiwanie na rynku owoców jagodowych. Nawet w okresie zimowym, w lutym, istnieje konsumpcja owoców takich jak borówka, porzeczka, truskawka, malina. To co prawda w większość owoce z importu, ale ludzie tego produktu poszukują. Nasza sztafeta rozpoczyna drugie życie [sezon] o wiele bardziej intensywny niż w roku ubiegłym. W tym roku dołączyły przetwory - soki, dżemy, mrożonki. Mamy nadzieję, że ten trend się utrzyma. Będziemy go serdecznie wspomagać - komentuje Piotr Nowak, członek władz Krajowego Zrzeszenia Plantatorów Aronii „Aronia Polska”.

więcej informacji:

borówki RSS ALERT    /    owoce RSS ALERT    /    spożycie owoców RSS ALERT    /    Dominika Kozarzewska RSS ALERT    /    Ireneusz Komorowski RSS ALERT    /    Kantar RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 46.229.168.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!