Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Posiłki sezonowe szansą na ożywienie polskiego rynku gotowych dań

Produkty sezonowe wprowadzane na rynek przy okazji Bożego Narodzenia czy Walentynek, sprawdziły się w różnych kategoriach żywności na całym świecie. Nie dotyczy to Polski, gdzie wśród gotowych posiłków dania sezonowe wciąż stanowią ułamek rynku. Postawienie na tradycyjnie polskie smaki może być szansą dla producentów na zagospodarowanie tej niszy - wynika z analizy firmy Mintel.

Posiłki sezonowe szansą na ożywienie polskiego rynku gotowych dań
Rynek gotowych dań w Polsce cechuje stagnacja - twierdzi Mintel. Pawel Pawlowski/ZelaznaStudio.pl

Premiery sezonowych produktów odgrywają coraz istotniejszą rolę w strategiach marketingowych producentów. "Sezonowe pozycjonowanie" jest odpowiedzią na zwiększony popyt konsumentów na produkty, smaki i opakowania w okresie poszczególnych pór roku lub świąt. Eksperci zauważają, że udany produkt sezonowy może zwiększyć sprzedaż konkretnego produktu także poza tradycyjnymi okresami wzmożonej konsumpcji. 

Od stycznia 2012 roku jedynie 4 proc. wprowadzanych na globalny rynek nowości w kategorii żywności i napojów stanowiły produkty sezonowe. Eksperci przyznają, że z uwagi na wyższe koszty produkcji, wypuszczenie na rynek produktu sezonowego, to propozycja raczej dla większych producentów. Jest to jednak szansa, aby nie tylko odświeżyć wizerunek marki, ale również zachęcić konsumentów do kupna produktu. 72 proc. Brytyjczyków przyznaje, że sezonowe okazje stanowią dobry pretekst, aby kupić produkty z wyższej półki cenowej.

Jak wynika z analizy firmy Mintel, rynek gotowych posiłków w Polsce znajduje się w stagnacji. Asortyment zdominowany jest przez tradycyjne dania mięsne i warzywne. Sezonowe innowacje funkcjonują na nim w ograniczonym zakresie, jednak mogłyby pomóc ożywić tę kategorię i zwiększyć sprzedaż w okolicach największych świąt, kiedy to większość Polaków tradycyjnie przygotowuje posiłki w domu.

Drugim kierunkiem działania proponowanym przez Mintel są innowacje związane z porami roku. Chodzi tu w szczególności o posiłki z wykorzystaniem sezonowych warzyw, jak np. buraki i dynia jesienią oraz marchew i rzodkiew na wiosnę. Mogą to być również konkretne składniki dużego posiłku: ryby, owoce morza, drób. Sezonowość produktów można osiągnąć także poprzez skupienie się na jednym elemencie, np. przyprawach, ziołach oraz odpowiednio dodanych warzywach i owocach.

W Europie przy pozycjonowaniu sezonowym stosowane są różnego rodzaju strategie. W przypadku Bożego Narodzenia producenci stawiają najczęściej na gotowe do spożycia/podgrzania/ugotowania dania przeznaczone dla mniejszych gospodarstw domowych lub dla jednej osoby. Prym wiedzie tu Francja, gdzie jednymi z ciekawszych rozwiązań byłyby np. świąteczne pulpety na ostro z wielokolorowym risotto marki José Lévy do podgrzania w mikrofalówce lub walentynkowe sushi marki Yedo w pudełku w kształcie serca.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    sezonowość RSS ALERT    /    Boże Narodzenie RSS ALERT    /    Walentynki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!