Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Agros-Nova: Myślimy o rozszerzeniu dystrybucji marki Fruktus

Spółka Agros-Nova ocenia, że nie powinna mieć problemu na uzyskanie zgody UOKiK na przejęcie firmy Fruktus. - Kupujemy tę firmę ze względu na możliwości produkcyjne i know-how, który posiada. Będziemy starali się wykorzystując nasze możliwości wprowadzić markę Fruktus na szersze rynki i zwiększyć skalę dystrybucji - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes Agros-Novy.

Prezes Agros-Nova: Myślimy o rozszerzeniu dystrybucji marki Fruktus
Na zdj. Marek Sypek, prezes spółki Agros-Nova
Czy można już podsumować przejęcie spółki Fruktus? Jakie plany ma Agros-Nova w stosunku do tej firmy? Czy dzięki tej akwizycji można będzie poszerzyć asortyment grupy?

Przejęcie spółki Fruktus jest na etapie zgłoszenia wniosku do UOKiK, który musi wyrazić zgodę, abyśmy mogli pójść dalej. Myślę, że nie będzie z tym problemu, bo nie ma tu żadnego zagrożenia.

Fruktus ma całkiem dobry brand o zasięgu lokalnym, który funkcjonuje od lat. Jednak my kupujemy tę firmę nie ze względu na markę ale za względu na możliwości produkcyjne i know-how, który posiada, przede wszystkim w osobie właściciela i założyciela, Pana Stanisława Kowalczyka, który w tej branży spędził ponad 20 lat i jest spiritus movens tej firmy.

Obejmując większościowe udziały, a nie 100 proc., w partnerski sposób doszliśmy do konsensusu z właścicielem, że będziemy wspólnie pracować. On dalej będzie zarządzać, spółka dalej będzie funkcjonować jako wydzielona firma, natomiast możliwości produkcyjne zakładu zostaną wykorzystane przez nasze marki, które mają znacznie większą siłę.

Czy zatem Fruktus zostanie na rynku i czy będzie funkcjonował jako marka lokalna?

Dziś jeszcze za wcześnie, by o tym mówić. Pamiętajmy, że Krakus jest pozycjonowany pomiędzy mainstreamem a premium. Dlatego całkiem wygodne może okazać się dla nas posiadanie innej marki, niżej pozycjonowanej cenowo. Produkcja owocowo-warzywna ma to do siebie, że surowce nie zawsze chcą być najwyższej jakości - mamy ten pierwszy i drugi gatunek. Zawsze jest pewna ilość surowców nie spełniających najwyższych standardów, z którymi trzeba coś zrobić. Tu będziemy mieli możliwości tańszej produkcji, np. ogórków konserwowych, czy sałatek.

W skali ogólnopolskiej i na szerokim rynku marka pokazuje się w badaniach powyżej błędu statystycznego. Jest jednak w pierwszej czwórce, jeśli chodzi o producentów sałatek i przetworów warzywnych, więc ma na pewno potencjał i nie będziemy go przekreślać. Wręcz odwrotnie, prawdopodobnie będziemy starali się wykorzystując nasze możliwości wprowadzić ją na szersze rynki i zwiększyć skalę dystrybucji.

Ile spółka Fruktus doda do przychodów całej grupy Agros-Nova?

Jest to całkiem pokaźny udział. Przychody tej firmy to blisko 100 mln zł.

Przeczytaj także:

Agros-Nova przejmuje Fruktus. W planach kolejne akwizycje

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Sypek RSS ALERT    /    Agros Nova RSS ALERT    /    PPHU Fruktus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.233.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!