Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Agros Nova o nowej strategii rozwoju Grupy

- Bardzo dobrze rośnie rynek dań gotowych i przetworów warzywno-owocowych, i właśnie w tych kategoriach będziemy szukali szybszego wzrostu organicznego - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes Agros Nova.

Prezes Agros Nova o nowej strategii rozwoju Grupy
- Trudna sytuacja na rynku surowców uderzyła szczególnie mocno w rynek soków i napojów - mówi Marek Sypek, prezes Agros Nova

Jest Pan prezesem firmy Agros Nova od stycznia br., co udało się zrobić w ciągu trzech miesięcy?

Na początku musiałem dobrze przyjrzeć się branży, przeanalizować to, co w firmie działo się dotychczas, jak wyglądały realizowane strategie rozwoju firmy. Wszystko po to, aby zapewnić firmie ciągłość biznesową i utrzymać wzrosty, które Grupa notowała w latach ubiegłych.

Przez trzy miesiące udało nam się wraz z grupą firmowych menadżerów oraz konsultantami z zewnątrz przygotować szczegółową strategię firmy na najbliższe miesiące i lata. Praktycznie jest ona już gotowa. Teraz, bazując na jasnej średnio- i długoterminowej strategii rozpoczniemy wdrażanie kolejnych zmian, które mają pchnąć firmę do przodu.

Jaki jest plan dla Grupy?

Gdybyśmy w tej chwili podzielili Grupę na dwie równe części, połowę stanowiłyby soki i napoje, a z drugiej strony mielibyśmy tzw. solidy, czyli potrawy gotowe oraz przetwory owocowo-warzywne.

W przypadku soków i napojów rynek jest bardzo konkurencyjny, w dodatku został mocno dotknięty przez sytuację na rynku surowcowym. Dziś większość producentów soków i napojów, mówiąc kolokwialnie „jedzie na czerwonych liczbach".

Jednocześnie ciągle bardzo dobrze rośnie rynek dań gotowych i przetworów warzywno-owocowych, i właśnie w tych kategoriach będziemy szukali szybszego wzrostu organicznego.

Przejął Pan firmę w trudnym czasie, szczególnie gdy spojrzymy na sytuację na rynku surowcowym.

Rzeczywiście. Tak jak wspominałem, trudna sytuacja na rynku surowców uderzyła szczególnie mocno w rynek soków i napojów. Zanotowaliśmy dramatyczne, bo o ponad 100-proc. wzrosty cen cukru, koncentrat jabłkowy podrożał jeszcze bardziej - o ponad 200 proc. Na to nakłada się duża niechęć sieci handlowych do wprowadzania podwyżek cen produktów, nawet w przypadku tych, które zostały mocno dotknięte kryzysem surowcowym

Marże na tym bardzo konkurencyjnym rynku od dawna były minimalne, praktycznie jednoprocentowe. W tym momencie część producentów zjada swoje rezerwy. Podwyżki są więc nieuniknione, nie jesteśmy w stanie kontynuować działalności przy cenach na dotychczasowym poziomie. Niektórzy producenci poprzez rezygnację z podwyżek, a przez to dokładanie do interesu, liczą zapewne na chwilowe przejęcie dodatkowych kilku procent udziałów rynkowych.

więcej informacji:

Marek Sypek RSS ALERT    /    Agros Nova RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!