Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Agros Nova: Spowolnienie to dobry okres na akwizycje

- Pod kątem akwizycji myślimy o spółkach z całego rynku spożywczego, poza produktami z innych kanałów dystrybucji jak np. mrożonki, które borykają się ze swoimi problemami. Nie planujemy wchodzić ponownie w ten rynek. Wyszliśmy z niego 2 lata temu sprzedając Elbro i nie zamierzamy do niego wracać - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova.

Prezes Agros Nova: Spowolnienie to dobry okres na akwizycje
Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova

Autor: Magda Brzózka, www.portalspozywczy.pl
Data: 22-03-2013, 10:20

- Ktoś kiedyś powiedział jak jest trudno to jest łatwo, bo większe, lepiej zarządzane firmy lub takie posiadające odpowiednią platformę finansową w postaci np. funduszu tak jak to jest w naszym przypadku, mają większe możliwości akwizycyjne. Mniejsze spółki są automatycznie dużo łatwiejszym celem do przejęcia, więc jest to zapewne dobry okres na akwizycje - mówi Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova.

Z drugiej strony, jeśli popatrzymy na rynek, to niewiele pozostało na nim firm, które warto by było kupić.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Spółki, nad którymi warto się pochylić powinny mieć rozpoznawalny brand a ich wartość sprzedaży powinna sięgać powyżej 100 mln zł. Takich firm, które jeszcze nie zmieniły właściciela i które warto by było kupić, bo ich perspektywa w średnim czy długim terminie daje możliwość zwiększenia jej wartości, jest coraz mniej. Pod kątem akwizycji myślimy o spółkach z całego rynku spożywczego, poza produktami z innych kanałów dystrybucji jak np. mrożonki - zapewnia prezes.

I przyznaje: - Potencjalnie interesują nas spółki, których brand gwarantuje zwrot z inwestycji, takie firmy, które łatwo uda się wprowadzić do naszego kanału dystrybucyjnego, i takie, które po ewentualnej transakcji dałyby naszej grupie zyski wynikające z synergii - twierdzi Marek Sypek.

Jakiś czas temu rynek spekulował na temat tego, że Agros Nova zamierza przejąć producenta makaronu.

- Czysto teoretycznie, rynek makaronów w sposób naturalny mógłby być roszerzeniem naszyego portfolio. Jak popatrzymy na ofertę Grupy Maspex, w której portfolio są zarówno soki jak i makarony, to można sobie wyobrazić, że w naszym przypadku mogłoby być dokładnie tak samo. Więc makarony to jedna z kategorii rynkowych, którą rozpatrujemy - ujawnia prezes.

Kiedy można spodziewać się akwizycji?

- Rynek akwizycyjny jest bardzo dynamiczny. Podczas mojej dwuletniej obecnosci w spółce miałem już kilka razy sytuację, że przejęcie wydawało się niemal sfinalizowane, po czym w ostatniej chwili transakcja jednak nie dochodziła do skutku. Obecnie pracujemy nad kilkoma projektami ale dopóki nie zostaną one sfinalizowane ciężko jest oszacować kiedy dokładnie do tego dojdzie - mówi Marek Sypek.


 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Sypek RSS ALERT    /    Agros Nova RSS ALERT    /    Elbro RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    przetwórstwo owocowo-warzywne RSS ALERT    /    detal RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    akwizycje RSS ALERT    /    branża spożywcza RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    soki RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Zenek 2013-03-23 06:27:24
    Jak ja nie cierpię akwizytorów,nie wpuszczam dziadostwa do domu w ogóle.Wstyd Panie prezesie Agros Nova żeby bawić się w akwizytorstwo.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.41.241
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!