• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Agros-Nova: Wiele firm nie interesuje się inwestowaniem w badania

Obserwujemy na rynku spożywczym pęd do innowacji. Każdy chce brać w nim udział, m.in. dlatego, że otwartość na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, podobnie jak dbałość o efektywność, korzystnie wpływa na postrzeganie firmy. Niemniej, jeśli spojrzymy np. na rynek dżemów, w którym Łowicz, czyli jeden z naszych brandów, ma blisko 40 proc. udział, to zdamy sobie sprawę, iż trudno jest wymyślić na nowo taki produkt, jak dżem truskawkowy - mówi Marek Sypek, prezes Agros-Nova.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2012, 13:19
Prezes Agros-Nova: Wiele firm nie interesuje się inwestowaniem w badania
Marek Sypek, prezes Agros-Nova

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W przypadku niektórych artykułów spożywczych proces produkcji nie zmienia się znacząco na przestrzeni lat, ponieważ ich receptura bazuje na prostocie. - Przykładowo, jeśli przy wytwarzaniu dżemu jedną z najlepszych i najprostszych metod konserwacji jest pasteryzacja, to zapewne jeszcze długo będziemy z niej korzystać. Prochu na nowo nie będziemy wymyślać - zaznacza Sypek. - Innowacje staramy się wprowadzać na rynek w innych obszarach.

- W przybliżeniu rok temu przeanalizowaliśmy wszystkie kategorie funkcjonujące na rynku spożywczym, pod kątem tego, czym można je ewentualnie wzbogacić, co może zainteresować konsumenta. Warto pamiętać, że innowacje tworzą się zazwyczaj na pograniczu dwóch różnych dziedzin. Dlatego ostatecznie Agros-Nova postanowiła wprowadzić na rynek gumy funkcjonalne, których koncepcja opiera się na połączeniu popularnej wśród klientów idei dostarczania sobie substancji odżywczych, co realizowane jest np. poprzez zakup różnego rodzaju suplementów diety, oraz idei wygody i przyjemności, jaką dostarczają gumy do żucia - tłumaczy.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • blogkupca.pl 2012-05-28 10:34:39

    Widzę że szklana kula aż się grzeje!

    Odpowiedz
  • nedpolams@op.pl 2012-05-30 14:47:59

    Jak kapitalizm to kapitalizm , firmy musza sobie radzić a zwrot- Zwraca uwagę, że chociaż producenci żywności chcieliby wsparcia dla rozwoju innowacyjności firm, np. w formie udogodnień podatkowych, bądź innych narzędzi rządowych czy organizacyjnych, nie widzę powodu dla którego podatnik-konsument miałby finansować działania prywatnych firm , powoływanie się na konkurencję firm Chińskich nie podnosi prestiżu pańskiej wypowiedzi. Cienko idzie to zamykać firmę i przenieść do Chin.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!