Prezes Heinz: Nie można wykluczyć, że nowi duzi gracze pojawią się na polskim rynku
- Jednak zdecydowana większość dużych graczy już od wielu lat, bo od lat 90-tych, działa w Polsce. Konkurencja na tym rynku jest bardzo duża. Dlatego trochę wątpię, żeby ktoś się skusił na debiut w Polsce w najbliższym czasie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.

- Jednocześnie coraz trudniejsza będzie sytuacja mniejszych firm, które stają w obliczu postępującej konsolidacji handlu. Kiedyś na rynkach lokalnych można było spokojnie funkcjonować, dzisiaj jest to coraz trudniejsze. Spore znaczenie ma tutaj rozwój handlu z tradycyjnego w kierunku nowoczesnego, a trzeba mieć na uwadze, że sieci zaopatrują się w towary centralnie i w swojej ofercie chcą mieć marki krajowe, a nie lokalne - mówi Adam Dyszyński.
Jego zdaniem dla mniejszych firm to duży problem, ponieważ nie mają mocnych marek. Siła marki jest ogromnym atutem, bo klienci kiedy wchodzą do sieci, przeważnie sięgają po znane i sprawdzone produkty.
- Dlatego my skupiamy się na rozwoju naszych marek, zwłaszcza marki Pudliszki. Ostatnio zauważamy także, że wiele firm deklaruje brak za interesowania zakupami dodatkowych mocy produkcyjnych, a myśli o przejmowaniu marek, które mają w ofercie ciekawe produkty - mówi Adam Dyszyński.
