Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Heinz Polska: Chcemy aby sprzedaż dań gotowych przekroczyła 50 proc. udziału w obrotach naszej firmy

Obecnie w strukturze obrotów polskiego oddziału koncernu Heinz ponad 60 proc. pochodzi ze sprzedaży sosów, a jedynie 40 proc. ze sprzedaży dań gotowych. To ma się jednak zmienić. - Ze względu na bardzo przyszłościowy rynek prognozujemy, że dania gotowe będą zwiększać udziały w naszych obrotach. Za kilka lat mogą one znacznie przekroczyć 50 proc. - mówi Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.

Prezes Heinz Polska: Chcemy aby sprzedaż dań gotowych przekroczyła 50 proc. udziału w obrotach naszej firmy

Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
Data: 16-02-2010, 14:21

- Oczywiście widzimy także duże możliwości rozwoju kategorii sosów - zaznacza Dyszyński. I dodaje: - Ketchup i zimne sosy smakowe to kategorie, które w najbliższej przyszłości będą rosły bardzo dynamicznie. Bardzo perspektywiczne postrzegamy także rozwój kategorii sosów gorących. Co prawda dominuje tutaj marka Łowicz, ale między innymi dlatego traktujemy ten rynek jako duże wyzwanie i mamy na nim wiele do zrobienia.

Według Adama Dyszyńskiego kategorie sosów i dań gotowych mają bardzo duży potencjał rozwojowy. - Przez ostatnie lata obie kluczowe dla nas kategorie rosły bardzo szybko, w tempie kilkunastu procent rocznie. Największe przyrosty notowaliśmy w segmencie dań gotowych, co miało swoje źródło m.in. w naszej strategii rozwoju produktów i działaniach marketingowych - wyjaśnia prezes Heinz Polska. - Gdy weszliśmy na polski rynek dań gotowych, był on niedoceniany. Poprzez wylansowanie marki Pudliszki i pokazanie gospodyniom naszych dań jako nowego, dobrego rozwiązania oszczędzającego czas, uruchomiliśmy pewną falę popytową, na którą wskoczyli inni producenci - dodaje.

Według prezesa firmy Heinz w najbliższych miesiącach polski rynek dań gotowych i sosów czeka spowolnienie tempa rozwoju. - O ile wcześniej dania gotowe rosły bardzo dynamicznie, o tyle teraz ta kategoria odczuła największe spowolnienie. Okazuje się, że gdy nadchodzi trudniejsza sytuacja na rynku, to dania cierpią dużo bardziej niż nasze pozostałe produkty. W USA konsument oszczędza rezygnując z posiłków w restauracjach i zamiast tego kupując w supermarketach dania gotowe do odgrzania w domu. W Polsce gospodyni chcąc zaoszczędzić nie kupi już gotowych gołąbków, a raczej kapustę, ryż i mięso, z których sama przyrządzi potrawę - wujaśnia.

Dyszyński nie widzi jednak szans na znaczące ożywienie na rynku w tym roku. - Myślę, że przyjdzie ono na polski rynek z dość dużym poślizgiem w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Długoterminowa perspektywa dla rynku dań gotowych jest jednak optymistyczna. Jednym z powodów jest fakt, że polski rynek jest ciągle na niskim etapie rozwoju w stosunku do sytuacji na Zachodzie kontynentu - zauważa prezes.

Jak w takim razie wyglądają prognozy dla samej firmy Heinz w Polsce? - W ciągu ostatnich sześciu lat nasza sprzedaż rosła o kilkanaście procent rok do roku. Także „kryzysowy" 2009 r. zamknął się sporym wzrostem sprzedaży. Trudno jednak prognozować, jak będzie wyglądała dynamika sprzedaży w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Moim zdaniem będzie to średnio około kilku procent - tłumaczy Adam Dyszyński. Przedstawiciel firmy Heinz zapowiada, że w najbliższym czasie firma chce inwestować w rozwój marki Pudliszki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Adam Dyszyński RSS ALERT    /    Heinz RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    sosy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!