Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Heinz Polska: W 2009 r. nastąpił lekki spadek eksportu. Obecnie widać już pewne ożywienie

Trzy lata temu nasza sprzedaż eksportowa głównie na rynek brytyjski rosła o tysiące procent, m.in. dlatego, że startowała niemal od zera. Rok 2009 był czasem stabilizacji eksportu, nawet z lekką tendencją spadkową. Jednak w tym roku można już zauważyć pewne ożywienie - mówi serwisowi portalspozywczy Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.

Prezes Heinz Polska: W 2009 r. nastąpił lekki spadek eksportu. Obecnie widać już pewne ożywienie

Autor: Magdalena Brzózka, Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
Data: 28-02-2010, 11:51

Jednak jak zaznacza prezes przychody z eksportu ciągle stanowią niewielką część przychodów polskiego działu firmy. - To najwyżej kilka procent. Są to głównie dania gotowe, ale także ketchup i inne produkty - mówi Adam Dyszyński.

Według prezesa emigracja zarobkowa Polaków stworzyła dla produktów Heinza nowy rynek, dotyczyło to przede wszystkim o Wielkiej Brytanii. - To była dla nas duża niespodzianka. Wzrosty było widać przede wszystkim 2-3 lata temu, kiedy mieliśmy szczyt emigracji, a na rynku brytyjskim i irlandzkim otwierało się dużo polskich sklepów. Brytyjskie sieci sklepów, jak Tesco czy ASDA, także stwierdziły, że polskie produkty to dobry interes i wprowadziły do swoich placówek specjalne działy z polską żywnością. Wtedy nasza sprzedaż na tamtejsze rynki rosła lawinowo. Był to efekt „pipe line", czyli rynek musiał się napełnić polskimi produktami - wyjaśnia prezes Heinz Polska.

Jak wyjaśnia prezes w przypadku polskiego biznesu przychody z eksportu nie stanowiły ogromnych kwot, niemniej eksport stał się istotnym elementem strategii firmy. - Na tyle ważnym, że należało tę część biznesu, którą wcześniej traktowaliśmy po macoszemu uporządkować i oddelegować do jej prowadzenia konkretne osoby - tłumaczy Dyszyński.

Heinz Polska sprzedaje swoje produkty w wielu krajach, jednak największe rynki to: Wielka Brytania i Irlandia, gdzie trafia ok. 80 proc. eksportu. - Dużo produktów pod marką Pudliszki sprzedajemy także na rynku amerykańskim, w aglomeracjach, w których mieszka wielu Polaków np. Chicago czy Nowym Jorku - podsumowuje prezes i dodaje: - Muszę dodać także, że dostajemy sygnały od rodowitych Brytyjczyków, którzy piszą do nas listy, dobrze oceniając nasze produkty. To nam bardzo pochlebia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Adam Dyszyński RSS ALERT    /    Heinz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!