Oznacza to 10-proc. wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem 2008, kiedy to wartość sprzedaży osiągnęła 427 mln zł.
Według prezesa Heinz Polska rok 2010 będzie pod względem wzrostu dynamiki sprzedaży słabszy niż lata poprzednie. - W ciągu ostatnich sześciu lat nasza sprzedaż rosła o kilkanaście procent rok do roku. Także „kryzysowy" 2009 r. zamknął się sporym wzrostem sprzedaży. Trudno jednak prognozować, jak będzie wyglądała dynamika sprzedaży w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Moim zdaniem będzie to średnio kilka procent - uważa Adam Dyszyński.
Obecnie największy udział w strukturze obrotów polskiego oddziału koncernu generują sosy z 60 proc. udziałem, dania gotowe to 40 proc.
Według prezesa Heinz Polska ten udział będzie się jednak zmieniał. - Ze względu na bardzo przyszłościowy rynek prognozujemy, że dania gotowe będą zwiększać udziały w naszych obrotach. Za kilka lat mogą one znacznie przekroczyć 50 proc. - przewiduje Dyszyński.
Jednocześnie prezes dodaje: - Oczywiście widzimy także duże możliwości rozwoju kategorii sosów. Ketchup i zimne sosy smakowe to kategorie, które w najbliższej przyszłości będą rosły bardzo dynamicznie. Bardzo perspektywiczne postrzegamy także rozwój kategorii sosów gorących. Co prawda dominuje tutaj marka Łowicz, ale między innymi dlatego traktujemy ten rynek jako duże wyzwanie i mamy na nim wiele do zrobienia - wyjaśnia Dyszyński.
Władze koncernu Heinz stawiają w Polsce na dalszy, dynamiczny rozwój marki Pudliszki, dotyczy to tak sosów jak i kategorii dań gotowych. - Pracujemy także nad kilkoma innowacjami produktowymi, ale szczegółów nie chce zdradzać.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (0)