Prezes Helio: Bakaliowy boom jest faktem (wywiad)
O rynku bakalii, planowanych inwestycjach oraz private label opowiada w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Leszek Wąsowicz, prezes Helio.

W jakim miejscu Pana zdaniem są bakalie na polskim rynku spożywczym?
Rynek bakalii w Polsce cały czas się rozwija. Bakalie są bardzo wdzięcznym tematem, a ich konsumpcja jest teraz w modzie. Marka Helio od lat aktywnie uczestniczy w kreowaniu rynkowych trendów, stąd wpisuje się pozytywnie w świadomości konsumentów. Jesteśmy słusznie kojarzeni z żywnością naturalną, mało przetworzoną i zdrową. Nasza strategia marketingowa jest spójna i konsekwentnie realizowana. Mamy świetny, zdrowy i naturalny produkt i od lat inwestujemy znaczące na tle branży środki w budowanie silnej i zdrowej marki Helio w mediach. Dane renomowanych agencji badających media za rok 2018 po raz kolejny wskazują naszą markę jako najsilniej promowaną bakaliową markę w TV, prasie konsumenckiej, czy radiu. Nasze filmy w TV widziało 9 na 10 kobiet powyżej 25 roku życia. Wartość realizowanych przez nas kampanii wyceniana jest na kilkanaście milionów złotych rocznie. To nasza przewaga konkurencyjna i realna korzyść dla detalisty.
Czy inwestycje w promocje przynoszą efekty?
Dzięki znaczącym inwestycjom w promocję, wzrosła rozpoznawalność marki Helio, a także jej sprzedaż. W ostatnim roku obrotowym sprzedaż produktów sygnowanych naszym logo wzrosła o ponad 35% r/r. Dzięki temu jesteśmy dziś w ścisłej rynkowej czołówce. Wg badań krajowego rynku bakalii paczkowanych w opakowania detaliczne (do 500g i mas bakaliowych) za rok 2018 produkty Helio plasują się w wolumenowym TOP2.
Jakie znaczenie dla Helio ma private label?
Niezależnie od marki Helio produkujemy także pod licznymi markami własnymi sieci handlowych. Jesteśmy pod tym względem bardzo atrakcyjnym, wiarygodnym partnerem i terminowym dostawcą nawet największych ilości bakalii. Dysponujemy jednym z największych i nowoczesnych zakładów produkcyjnych w Europie, produkcja certyfikowana jest międzynarodowym standardem jakości BRC (najwyższy poziom AA), a sytuacja finansowa i właścicielska jest transparentna. Są to niepowtarzalne przewagi konkurencyjne doceniane zarówno przez mniejszych krajowych dystrybutorów, jak i największe międzynarodowe sieci handlowe.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.