Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Helio: Chcemy poprawiać wyniki dzięki inwestycji w nowe produkty

Helio jeszcze przed Świętami zamierza wprowadzić do sprzedaży nową linię produktów, która złagodzi sezonowość w działalności spółki.

Prezes Helio: Chcemy poprawiać wyniki dzięki inwestycji w nowe produkty

Działalność Helio charakteryzuje się sezonowością - szczyt sprzedaży przypada na okresy przed świętami Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy. Z kolei w miesiącach kwiecień-czerwiec, które stanowią czwarty kwartał roku obrotowego Helio, spółka zazwyczaj notuje stratę.

Rok obrotowy w spółce trwa od początku lipca do końca czerwca. Po dwóch pierwszych kwartałach roku obrotowego 2009/2010 Helio osiągnęło 50,2 mln zł przychodów, 7,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 6,3 mln zł zysku netto wobec 43,5 mln zł przychodów, 5,8 mln zł zysku operacyjnego i 4,2 mln zł zysku netto rok wcześniej.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Natomiast w całym roku obrotowym 2008/2009 Helio miało 72,1 mln zł przychodów, 7,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 5,9 mln zł zysku netto, przy czym od kwietnia do czerwca 2009 roku stata netto wyniosła 137 tys. zł.

- Liczymy na to, że wynik za drugie półrocze tego roku obrotowego będzie nie niższy niż wynik osiągnięty rok wcześniej. Wydaje mi się, że trudno będzie spółce osiągnąć zysk w czwartym kwartale, ale 300-500 tys. zł straty to nie jest kwota, która wpływa znacząco na nasze wyniki - powiedział w wywiadzie dla PAP prezes Helio Leszek Wąsowicz.

- Podejmujemy działania, które pozwoliłyby nam na zwiększanie obrotów w czwartym kwartale. Myślę, że jeszcze przed najbliższymi świętami wyjdziemy na rynek z nową linią ciekawych produktów. Chcemy dzięki tej linii budować sprzedaż z ominięciem sezonowości - dodał.

Prezes poinformował, że nowa linia produktów nadal mieścić się będzie w segmencie bakalii. Będą to produkty wysokomarżowe.
Spółka nie wyklucza w przyszłości wejścia w nowe segmenty rynku spożywczego, jednak na razie zamierza skupić się na rozwoju sprzedaży bakalii.

- Jeśli chodzi o nowe produkty, nie bakaliowe, to jeszcze nie jest dobry moment. Jeśli zobaczymy, że przychody ze sprzedaży bakalii nie rosną, to z pewnością będziemy wchodzić w nowe produkty. Na razie o tym nie myślimy, bo spodziewamy się wzrostu sprzedaży w następnych latach" - powiedział prezes.

Dodał, że w jego ocenie, w 2010 roku rynek bakalii urośnie o 5 proc., jednak w kolejnych latach ten wzrost będzie większy.

- Ostatnio rynek nie rośnie, ze względu na kryzys, ale moim zdaniem powinien się rozwijać w tempie 5-8 proc. rocznie wartościowo. W tym roku jednak ten wzrost wyniesie maksymalnie 5 proc. - ocenił.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Leszek Wąsowicz RSS ALERT    /    Helio RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.51.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!