Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Helio: Kryzys czujemy już na plecach w postaci rosnących kosztów zakupu surowca

- Nieuniknionym wyzwaniem dla branży w najbliższym okresie będzie dostosowanie cen do realnych kosztów jakie ponoszą importerzy bakalii. Ponadto zewsząd słychać zapowiedzi spowolnienia gospodarczego, zwiększonego ryzyka niewypłacalności kontrahentów, czy usztywnienie się sektora bankowego – to są realne ryzyka, które niejednej firmie skutecznie podcięły skrzydła - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Leszek Wąsowicz, prezes Helio.

Prezes Helio: Kryzys czujemy już na plecach w postaci rosnących kosztów zakupu surowca
Leszek Wąsowicz, prezes Helio, fot. Helio

- Kompleksowa ocena tegorocznego sezonu wielkanocnego jeszcze przed nami. Wg wstępnych danych za kwartał zakończony w marcu odnotowaliśmy blisko 50-procentowy wzrost sprzedaży r/r. Bez wątpienia był to efekt konsekwentnie podejmowanych przez nas działań handlowo-marketingowych. Sprzedaż rosła zarówno u dotychczasowych kontrahentów, jak i u nowych. W minionym kwartale przykładowo znacząco zwiększyliśmy eksport, który stanowił ok. 10% naszych kwartalnych obrotów - mówi Leszek Wąsowicz.

Niestety są też niepomyślne wieści – raz, że systematycznie spada nam marża operacyjna, a dwa, że pojawił się trudny do przewidzenia czynnik ryzyka w postaci koronawirusa COVID-19.

- Oczywiście podjęliśmy wszystkie racjonalne środki minimalizujące ryzyko wpływu pandemii na naszą działalności, aczkolwiek gro aspektów makroekonomicznych jest od nas niezależnych. Choć póki co wydaje się, że COVID-19 nie wpłynął istotnie na naszą sprzedaż, to musimy liczyć się z różnymi scenariuszami na przyszłość. Dla rozluźnienia tej napiętej sytuacji sparafrazuję pewien dowcip – są dwa wyjścia: albo kryzys spowoduje ograniczenie sprzedaży, albo przyczyni się do wzrostu sprzedaży…. A tak bardziej na poważnie to jesteśmy w stosunkowo niezłej sytuacji. Bakalie doskonale nadają się na czas kwarantanny – są zdrowe, pożywne, uniwersalne, smaczne, łatwe w przechowywaniu, mają długi termin przydatności, a ponadto są…. modne, co nie jest bez znaczenia przy dynamicznie rosnącej potrzebie dzielenia się naszą prywatnością w mediach społecznościowych - wylicza prezes Helio. 

- Budowana konsekwentnie przez lata mocna i zdrowa marka HELIO to zaś cenna przewaga konkurencyjna w dobie skracania czasu spędzanego w sklepie, czy zakupów internetowych, podczas których sięgamy chętniej po sprawdzone marki. Trzeba się jednak równolegle liczyć z faktem, że sytuacja nie jest dla nas korzystna z perspektywy zakupów surowca i rynków walutowych, odnotowujących mocny spadek wartości polskiej waluty. Pamiętajmy bowiem, że HELIO jest importem płacącym w przeważającej większości za surowiec w mocno drożejącym dolarze amerykańskim. Kryzys czujemy już na plecach w postaci znacząco rosnących kosztów zakupu surowca i różnicach kursowych. Nieuniknionym wyzwaniem dla branży w najbliższym okresie będzie więc dostosowanie cen do realnych kosztów jakie ponoszą importerzy bakalii. Ponadto zewsząd słychać zapowiedzi spowolnienia gospodarczego, zwiększonego ryzyka niewypłacalności kontrahentów, czy usztywnienie się sektora bankowego – to są realne ryzyka, które niejednej firmie skutecznie podcięły skrzydła. Jednego możemy być pewni – przed nami pojawią się ogromne wyzwania w codziennym życiu i gospodarce - dodaje Leszek Wąsowicz.

więcej informacji:

Leszek Wąsowicz RSS ALERT    /    Helio RSS ALERT    /    bakalie RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!