Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Horteksu: Naszym celem jest rozwijanie sprzedaży tam, gdzie już jesteśmy znani, czyli w Europie Wschodniej i Środkowej

- Wchodzenie na zupełnie nowe rynki wiązałoby się z bardzo dużymi nakładami finansowymi na budowanie rozpoznawalności marki Hortex. Dlatego nie planujemy raczej ekspansji na nowe terytoria. Na tych, gdzie jesteśmy obecni jest jeszcze wiele do zdziałania - mówi Tomasz Kurpisz, prezes Hortex Holding.

Prezes Horteksu: Naszym celem jest rozwijanie sprzedaży tam, gdzie już jesteśmy znani, czyli w Europie Wschodniej i Środkowej

Autor: Magdalena Brzózka, Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
Data: 24-10-2009, 12:55

Przez ostatnie dwa lata Hortex pracował nad możliwością inwestycji bezpośredniej w Rosji.
- Obecnie sprzedajemy tam gotowe produkty. Jednak będąc dużym graczem lepiej być blisko rynku. Dlatego rozważaliśmy budowę tam zakładów przetwórczych. Plany rozwoju w Rosji były dość zaawansowane, mieliśmy podpisany list intencyjny z miastem Woroneż. Niestety, nastąpił spadek konsumpcji w Rosji i nasze moce produkcyjne w Polsce okazały się wystarczające. Poza tym przyszłość tego rynku jest w perspektywie najbliższych paru lat niepewna. Istnieje również ryzyko związane z ogólną sytuacją finansową naszych dystrybutorów - mówi Tomasz Kurpisz.

Także pozyskanie finansowania dla tego typu inwestycji w Rosji jest trudne.
- Dlatego na razie odkładamy tę inwestycję. W przyszłości, nie wcześniej niż za kilkanaście miesięcy, chcemy tam zbudować chłodnie i zakład pakowania, które będą pracować w oparciu o półprodukty i surowce wytwarzane w Polsce - mówi Tomasz Kurpisz.

W drugim etapie miałby tam powstać zakład przetwórczy. To także wiąże się ze zbudowaniem odpowiedniej bazy surowcowej.
- Jest to duże wyzwanie, bo w Rosji jeszcze nie ma zbyt wielu producentów warzyw przemysłowych. To będzie proces rozłożony w czasie - mówi Tomasz Kurpisz.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Kurpisz RSS ALERT    /    Hortex Holding RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    Rosja RSS ALERT    /    soki RSS ALERT    /    przetwórstwo owocowo-warzywne RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • cudlaty 2009-11-02 10:35:48
    a może tak HORTEXU?!!!!!!
  • ech 2009-11-02 12:26:38
    naucz się polskiego... \"x\" odmienia się przez \"ks\"....
  • schepens@wp.pl 2009-11-02 13:59:24
    Hortex stracił to co było do stracenia . wielokrotnie będąc na targach Prodexpo lub Worldfood widziałem staroświeckie podejscie marketingowe typu promocja opakowan w języku polskim na rynek rosyjski , i rozmowy na temat dystrybucji z poprzedniego systemu . Lata 90-te i początek naszego wieku spowodował kosmiczny utratek rynku z ok 25 procent do...... ( kto to wie ???) , w sytuacji kiedy konkurencja francuska , belgijska , i inna , a nawet mali geszefciarze unijni którzy zamawiali private label wyłącznie na rosję , pokonywali Hortex zarówno w rozmowach handlowych z klientami , rzeczowym podejsciem do problemów dystrybucji , finansowaniem lodówek i zamrażarek itp . a przede wszystkim styl kadry zarządzającej ( stare dziadki s poprzedniego systemu ) spowodowały że dziś trzeba odbudowywać to wszystko . oczywiście zawirowania polityczne , a także wewnętrzne problemy hortexu w polsce ( rozwój konkurencji typu hortino i t p ) nie pomagały w tej sytuacji , ale równie dobrze obostrzenia w świadectwach fitosanitarnych w stosunku do na przykład firm belgijskich , nie spowodowało ograniczenia ich rozwoju na rynku rosyjskim . szkoda . cjz@poczta.pl
  • L'Osservatore 2009-11-02 15:05:39
    Ciekawe uwagi :) Sugeruję nawet, by je rozwinąć... Może nie tu...?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!