Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Hortex: Rosja i akwizycja obciążyły wynik netto. W tym roku celujemy w 1 mld zł przychodów

- Miniony rok był dla nas z jednej strony satysfakcjonujący, bo udało się nam jakościowo zmienić skalę naszego działania, co było konsekwencją transakcji nabycia spółek dystrybucyjnych. Skonsolidowane obroty naszej spółki w ubiegłym roku obrotowym do 31 maja 2016 r. wyniosły ponad 940 mln zł. Rok wcześniej wyniosły 766 mln zł. Z drugiej strony był to trudny czas i zakończyliśmy rok z niewielką startą - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex.

Prezes Hortex: Rosja i akwizycja obciążyły wynik netto. W tym roku celujemy w 1 mld zł przychodów
Tomasz Kurpisz, prezes Hortex/ fot. Żelazna Studio

Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
Data: 13-10-2016, 09:48

O ile sama działalność związana z produkcją mrożonek w Polsce i sprzedażą soków przyniosły Horteksowi zysk w minionym roku obrotowym, o tyle na ostateczne wyniki spółki wpływ miały dwa elementy: straty, które wygenerowała część dystrybucyjna Ren oraz spadek sprzedaży w Rosji.

- To był pierwszy rok naszej działalności z przejętymi firmami z Renem na czele. Przeprowadziliśmy bardzo głęboką restrukturyzację tej firmy, co wiązało się z kosztami. Musieliśmy również zrobić spore odpisy na różnego rodzaju rezerwy. Nie ukrywam też, że zamieszanie wokół spółki w kwietniu - kiedy byli właściciele podjęli próbę odstąpienia od transakcji sprzedaży Renu – nie pomogło nam. Długofalowo nie miało to wpływu na działalność firmy, ale w tamtym okresie, na początku sezonu lodowego, owszem. Spółka wygenerowała sporą stratę – mówi Tomasz Kurpisz.

Prezes przyznaje, że skala problemów, z jakimi borykał się Ren: niedofinansowanie, brak systemów zarządczych i słabnąca pozycja rynkowa – była trochę większa niż się spodziewał.

- Ten rok powinien być pierwszym, w którym spółka wygeneruje pozytywne wyniki. Cały czas pracujemy nad tym, żeby zwiększyć skale tego biznesu i jego rentowność. Wydaje mi się, że w ciągu kilkunastu miesięcy spółka powinna zacząć funkcjonować normalnie i generować pozytywne wyniki finansowe - dodaje.

Na ujemny wynik finansowy Grupy Hortex wpływ miał również rynek rosyjski, gdzie w dalszym ciągu spółka ponosi konsekwencje embarga, wprowadzonego w 2014 r.

- Udało nam się częściowo odbudować tam sprzedaż, zmieniliśmy model funkcjonowania i teraz działamy tam przede wszystkim w oparciu o produkcję zleconą w Rosji w oparciu o importowany surowiec. Wróciliśmy do wielu sieci, wielkość sprzedaży jest obecnie na wysokości połowy tego, co realizowaliśmy przed rosyjskim embargo. Problemem jest osiągnięcie rozsądnych wyników finansowych – dodaje prezes Grupy Hortex.

I przyznaje, że gorsze wyniki wiążą się również ze spadkiem siły nabywczej społeczeństwa w Rosji. – Trwa tam kryzys, rubel podupadł. Abstrahując od mniejszych wolumenów, które tam realizujemy, bardzo trudno było wypracować rozsądny wynik finansowy. ponieważ działając w oparciu o importowane surowce, czyli opłacane w dolarach lub w euro, nie byliśmy w stanie przełożyć galopującego spadku kursu rubla na ceny po których sprzedawaliśmy nasze produkty i w związku z tym ta działalność wygenerowała straty – przyznaje prezes.

więcej informacji:

Hortex RSS ALERT    /    Tomasz Kurpisz RSS ALERT    /    rynek mrożonek 2016 RSS ALERT    /    embargo Rosji RSS ALERT    /    rynek soków 2016 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.247.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!