Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Inquiry na Food Show 2017: Głód wiedzy konsumentów na temat tego co jemy jest ogromny (wideo)

- Ze świadomością polskich konsumentów jest coraz lepiej, co wcale nie oznacza, że jest dobrze. Niestety producenci eko żywności wcale nie ułatwiają konsumentom zadania i często nie umieszczają kluczowych informacji nawet na opakowaniach tych produktów.  Spotykam się z produktami, gdzie informacja o certyfikacji i logo z zielonym listkiem jest umieszczone jest na tyle opakowania, co na sklepowej półce jest później po prostu niewidoczne - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry, podczas Food Show 2017 w Katowicach.


Prezes Inquiry na Food Show 2017: Głód wiedzy konsumentów na temat tego co jemy jest ogromny (wideo)
Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry/ fot. PTWP

Zdaniem Agnieszki Górnickiej konieczne jest edukowanie konsumentów czym różni się żywność ekologiczna od wszelkich produktów podszywających się pod naturalność i zdrowie. - Ważne jest jednak to, że konsumenci chcą się dowiedzieć jak jest naprawdę, chcą być in formowani. Głód wiedzy na temat tego co naprawdę jemy jest ogromny - zapewnia prezes Inquiry. 

Rynek żywności ekologicznej sięgnie w 2018 r. wartość 1 mld zł. - Od kilku lat ten segment notuje bardzo dynamiczny bo ok. 20 proc. wzrost rocznie. Ta dynamika najpewniej będzie utrzymana, bo przed tym segmentem otwierają się nowe możliwości. Do tej pory ogromną barierą dla konsumentów była wysoka cena tych  produktów. Brak dużego popytu przekładał się na trudności dystrybucyjne, co z kolei znów windowało ceny tych specjalistycznych produktów. Na szczęście sporo się zmieniło - zapewnia prezes Inquiry.

Duże sieci zauważyły, że konsumenci poszukują produktów ekologicznych i prozdrowotnej żywności i zaczęły je na szeroką skalę wprowadzać na swoje półki. Dzięki czemu te produkty są coraz szerzej dostępne, konsumenci się do nich przyzwyczajają i wiedzą, że można je kupić w niemal każdym sklepie. - Dzięki temu możemy żywność ekologiczną kupować częściej i w większych ilościach niż do tej pory co w naturalny sposób doprowadzi do korekty cen wynikającej z ekonomii skali - dodała Agnieszka Górnicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    rynek żywności ekologicznej RSS ALERT    /    Food Show 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.236.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!