Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes KSC: Szykujemy się do walki o klienta po uwolnieniu rynku cukru

Do głównych zadań strategicznych na najbliższy okres należy przygotowanie spółki do gry rynkowej po dacie uwolnienia rynku cukru w 2017 roku. Musimy dążyć do utrzymania obecnego udziału w rynku cukru na obszarze kraju oraz krajów EU - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Marek Spuz vel Szpos, nowy prezes KSC Spółki Cukrowej.

Prezes KSC: Szykujemy się do walki o klienta po uwolnieniu rynku cukru
Marek Spuz vel Szpos, prezes KSC Spółki Cukrowej

- Przewodnia myśl, która będzie mi przyświecać, jako prezesowi KSC, to zmiana orientacji firmy z produkcyjnej na marketingową, nastawioną na klienta. Aby zwiększyć nasz udział w rynku będziemy musieli dokonać zdecydowanych i gruntownych zmian w zakresie handlu i obsługi klienta. Zrobimy to wykorzystując synergię grupy i doświadczenie handlowców ze spółek zależnych. Jesteśmy do do przygotowani  - zapewnia prezes KSC Spółki Cukrowej.

KSC S.A. znajduje się w okresie znaczących przeobrażeń rynkowych, które dotyczą zarówno sektora w którym działa spółka - uwolnienie rynku cukru, niski poziom cen cukru - jak też szerszego otoczenia biznesowego.

- Nie ma wątpliwości, że tylko silny, narodowy koncern rolno-spożywczy, nastawiony na rozwój będzie mógł uzyskać przewagę konkurencyjną w nowej sytuacji rynkowej - zapewnia Marek Spuz vel Szpos.

Na obszarze całej UE rozpoczął się proces konsolidacji producentów poprzez przejęcia, budowanie wspólnych struktur handlowych i tworzenie grup producenckich. - Konieczne jest więc podjęcie zdecydowanych działań umożliwiających konkurencję z międzynarodowymi podmiotami, zaś głównym celem utrzymanie obecnego udziału w rynku cukru na obszarze kraju oraz krajów EU. Uwolnienie rynku cukru oznacza walkę o klienta, do której musimy być doskonale przygotowani w najważniejszym obszarze - handlowym - dodaje prezes.

Prezes jest zdania, że właściwą relację kosztową produkcji cukru wobec konkurencji działającej w kraju i za granicą KSC może uzyskać poprzez obniżenie kosztów logistyki i właściwą politykę inwestycyjną. 

- Chcę zacieśniać i pogłębiać współpracę z plantatorami. Musimy być partnerami, którzy będą współdziałać w nowej sytuacji rynkowej. Naszą siłą przetargową będzie możliwość zamknięcia łańcucha produkcyjnego od surowca do wyrobu gotowego. Jesteśmy do tego doskonale przygotowani, mamy najwyższej jakości produkt, który z powodzeniem będzie wykorzystywany w przemyśle spożywczym. Ale przede wszystkim, aby zwiększyć nasz udział w rynku, będziemy musieli dokonać zdecydowanych i gruntownych zmian w zakresie sprzedaży i obsługi klienta. Zrobimy to wykorzystując synergię grupy i doświadczenie handlowców ze spółek zależnych. Handel wyrobami grupy powinien być prowadzony z jednego miejsca i do tego będziemy zmierzać - twierdzi Marek Spuz vel Szpos.               

Jego zdaniem, patrząc na rynek, ważne jest także zapewnienie dostępu do cukru trzcinowego surowego i białego. W tym kierunku KSC zamierza prowadzić akwizycje  w państwach posiadających bezcłowy dostęp do wspólnotowego runku cukru.

Krajowa Spóła Cukrowa S.A. zamknęła rok obrotowy zakończony 30.09.2014 roku przychodami na poziomie 1,93 mld zł oraz zyskiem netto na poziomie 126,719 mln zł. - Na taki wynik spółki znaczący wpływ miał spadek cen cukru, który dotknął całą branżę cukrowniczą - dodaje prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KSC Polski Cukier RSS ALERT    /    Marek Spuz vel Szpos RSS ALERT    /    rynek cukru RSS ALERT    /    uwolnienie rynku cukru RSS ALERT    /    kwoty cukrowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Handlowiec 2015-04-27 16:12:53
    Dawno powinna być wspólna sprzedaż cukru, skrobi, mąki, kasz i płatków zbożowych. Klienci się w 80% pokrywają. W każdej ze spółek jest jeden dobry handlowiec. Tylko kierować tym musi ktoś z doświadczeniem w handlu z przemysłem i w eksporcie - POWODZENIA!!!
  • Taxi-gsm 2015-04-28 14:11:28
    Jak czytam wypowiedź pana nowego prezesa, to brakuje mi jeno amen na końcu i aby naszym klientom żyło się słodko, ale nie lepiąco. Absolutny kabaretowy bełkot.Nic nam nie zrobi nikt ba z nami SMIGŁY Szops. Niech jeszzce w ramach topienia gotówki KSC kupi sobie dla synergi Gerlacha (łyżeczki), Lubiane (filiżanki) i LG, aby można było oglądać filmy o panu strategu prezesie popijając kawkę słodzoną cukrem marki KSC.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!