Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Prezes Maspeksu: Dawno skończyły się czasy, kiedy żywność miała tylko zaspokoić głód i pragnienie

  • Autor: PM, MB, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2017, 15:01
- Dawno skończyły się czasy, kiedy żywność miała tylko zaspokoić głód i pragnienie, dzisiaj musi jeszcze spełniać marzenia - mówi Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice w wywiadzie dla portalspozywczy.pl.
Prezes Maspeksu: Dawno skończyły się czasy, kiedy żywność miała tylko zaspokoić głód i pragnienie
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice

Zdaniem Krzysztofa Pawińskiego, smak, wygoda i zdrowie – te trzy atrybuty mają wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, wyznaczają trendy na rynku spożywczym i muszą być obecne w każdym produkcie. 

- Kwestią otwartą pozostaje jedynie to, w jakich proporcjach dany artykuł spożywczy okaże się zdrowy, smaczny i wygodny. Przykładowo - jeżeli szukam produktów ukierunkowanych na zdrowie – wybiorę np. Tymbark Vitamini, bo zawiera składniki pozytywnie wpływające na kondycję cery, DrWitt Premium – czyli produkty funkcjonalne, wzbogacone w witaminy, czy soki 100% Tymbark, Tarczyn lub Kubuś, ponieważ szklanka soku jest jedną z pięciu zalecanych porcji owoców i warzyw. Wychodząc poza obszar soków, sięgnę po makaron pełnoziarnisty Lubella, czy dżemy prozdrowotne Łowicz itd. Kiedy się spieszę i pragnę zaspokoić pragnienie, 2-litrowe opakowanie napoju Tymbark z pewnością nie jest tym, które jest dopasowane do aktualnej sytuacji. Będę poszukiwał wygodniejszego i mniejszego opakowania – czyli butelki plastikowej o pojemności 0,5l. Kwestia wygody jest tu nadrzędna - tłumaczy prezes Grupy Maspex Wadowice.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jednak - jak podkreśla Pawiński - żywność to jest przyjemność i nie ma jedzenia bez przyjemności. Dlatego producenci nie mogą pójść na żaden kompromis w kontekście smaku.

- Czy chcemy spełniać marzenia konsumentów? Oczywiście, że tak. Cały czas staramy się to robić. Wprowadzenie produktu na rynek często poprzedzamy badaniami, natomiast próba odczytania potrzeb nie jest taka łatwa, ponieważ przestrzeń między deklaracjami, a realnym zachowaniem konsumentów czasami jest gigantycznie duża - podkreślił prezes Pawiński.

CAŁY OBSZERNY WYWIAD Z KRZYSZTOFEM PAWIŃSKIM W STREFIE PREMIUM PORTALSPOZYWCZY.PL!

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!