• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes WZPOW Kwidzyn: Od dawna chcieliśmy wejść na rynek dżemów, żeby znacząco poprawić wykorzystanie surowca oraz wyniki

- Nasza największą inwestycją w tym roku jest przejęcie brandu Sorella. Stroną zakupową jest Grupa Kapitałowa Pamapol, ale cała produkcja odbywać się będzie u nas, w Kwidzynie. W tej chwili montujemy linie produkcyjne i liczymy, że z produkcją ruszymy pełną parą w czerwcu. Od dawna chcieliśmy wejść na rynek dżemów, bo znacząco poprawi to wykorzystanie surowca i rzecz jasna, wygeneruje dodatkowe przychody i zyski - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Żabik, prezes WZPOW Kwidzyn, która należy do Grupy Pamapol.
  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2010, 15:50
Prezes WZPOW Kwidzyn: Od dawna chcieliśmy wejść na rynek dżemów, żeby znacząco poprawić wykorzystanie surowca oraz wyniki

- Jak ocenia Pan pierwszy kwartał tego roku?

- Zwiększyliśmy znacząco przychody ze sprzedaży produktów i zamknęliśmy I kwartał niewielkim zyskiem, co w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy mieliśmy blisko 4 mln straty, jest sukcesem. Ten kwartał potwierdził, że nasze założenia na ten rok, czyli około 150 mln zł przychodów są jak najbardziej realne. Wzrost obrotów o 20 proc. jest zgodny z założeniami strategii całej grupy na 2010 rok. Cieszy mnie także ciągle wzrastający udział marki w Kwidzyn w krajowym rynku. Liczę, że to się nie zmieni, oczywiście pod warunkiem, że wydarzenia makroekonomiczne nie ulegną pogorszeniu. Na razie jest dobrze.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Jakie firma ma plany inwestycyjne firmy na najbliższe miesiące?

- Poza przejęciem brandu Sorella z innych inwestycji, których łączny koszt na ten rok szacuję na ok. 3 mln zł, najważniejszą będzie dokończenie rozbudowy mroźni, a także zakup kilku nowych linii technologicznych. 

- Zbliża się najbardziej gorący okres, czyli zbiory groszku, kukurydzy. Jak może wyglądać tegoroczny sezon i przyszłoroczne kontrakty ?

Uregulowaliśmy z rolnikami sporne kwestie z ubiegłego roku. Wbrew temu co mówili niektórzy plantatorzy, że nikt nie będzie z nami handlował, udało nam się zawrzeć obustronne porozumienia i obecnie umowy na ten i następny rok podpisało 99 % dotychczasowych kontrahentów. Kontraktów nie podpisali tylko ci nieliczni, z którymi my nie chcieliśmy współpracować, nie znaleźliśmy wspólnej platformy porozumienia cenowego. Pozyskaliśmy także wielu dostawców z nowych obszarów Polski, dzięki czemu mamy dostęp do większej ilości surowca. To wymaga oczywiście mobilizacji sił z naszej strony, aby sprawnie i szybko obsłużyć cały proces. Dlatego planujemy zatrudnić ok. 200 nowych pracowników na umowy sezonowe lub określony czas pracy - musimy trzymać pod kontrolą koszty. Rokowania co do zbiorów są na razie bardzo dobre.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!