Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Producenci papryki chcą rozwijać sprzedaż i zdobywać rynki UE (wideo)

  • Autor: www.sadyogrody.pl
  • Data: 13-12-2016, 12:06
Aby rozwijać eksport i sprzedaż w kraju, Zrzeszenie Producentów Papryki RP chciałoby wypromować zarejestrowany w resorcie rolnictwa znak „Papryka Przytycka” i wpisać go na unijną listę. - Byłby to przyczynek, aby wejść w systemy jakości – jest to szalenie istotne z punktu widzenia rozwoju eksportu – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Mirosław Łuska, prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.
Producenci papryki chcą rozwijać sprzedaż i zdobywać rynki UE (wideo)
Mirosław Łuska, prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP

 

Jak dodaje, największa ilość polskiej papryki z podradomskiego zagłębia trafia do sieci handlowych. Część – na razie nie wielka, ale to się będzie zmieniać – na eksport, a reszta – do przetwórstwa.

- Chcemy rozwijać eksport – na razie są to takie „przypadkowe” wysyłki. Staramy się sprzedawać do krajów Unii Europejskiej. Wschodni rynek nam „kuleje” z powodu embarga, choć sprzedajemy do innych krajów za wschodnią granicą – mówi prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.

Jego zdaniem, rynki europejskie są nienasycone papryką, a polski rynek jest w miarę blisko. – Z Niemiec, Holandii czy ze Skandynawii bliżej jest do nas niż do Hiszpanii czy Grecji, gdzie ta produkcja papryki wcale nie jest taka wielka, aby zaspokoić cały unijny rynek – dodaje Mirosław Łuska.

Więcej na www.sadyogrody.pl.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!