Przedstawiciel Fidei: Konsolidacja polskiego rynku dżemów to ryzykowny projekt
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 27-10-2010, 22:03

Zdaniem Marek Dojnowa rynek dżemów w Polsce jest ciągle nieduży i będzie rósł, ale to nie jest rynek, który oferuje porównywalne marże np. z daniami gotowymi. - O dania gotowe jest sens się bić, mimo, że ten rynek dzisiaj stanął trochę osłabł. Jest on wart około 300 mln zł, ale potencjał wzrostu jest większy niż w dżemach. Marże w daniach gotowych mogą być nawet dwa razy wyższe niż w przetworach owocowych. Dżemy z kolei mają dwa razy wyższe marże niż soki - tłumaczy ekspert.
Według przedstawiciela Fidei w Polsce są zagraniczne firmy przetwórcze, które nie umiały wykorzystać swojej szansy i przespał swoje pięć minut. - Kilka lat temu Francuzi z firmy Materne mieli szansę kupić firmę Agros od Pernod Ricard, ale transakcja nie doszła do skutku. Teraz cały czas walczą o małe punkty procentowe w rynku dżemów i już wyżej organicznie nie podskoczą - uważa Marek Dojnow.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Powiązane tematy:
-
Finał historii z agrestem w tle. Rolnicze wsparcie przynosi korzyści
-
Herbapol włącza się w kampanię „Często dobre dłużej”
-
Polskie Owoce - limitowana linia dżemów Łowicz
-
Młodzi Polacy też robią przetwory na zimę - badanie preferencji
-
Rynek dżemów jest bierny. Stovit chce to zmienić (wideo)
-
Łowicz kontynuuje szeroką kampanię pod hasłem „DŻEM DOBRY”
-
Marka Łowicz zachęca: Świętuj Dżem Babci z Łowiczem
-
Dyrektywa "dżemowa" zmieni wymagania dotyczące przetworów
-
Prezes Herbapolu: Kategoria gotowych do picia napojów to dla nas nowy obszar działania
-
Dżem z Owocami leśnymi - wiosenna nowość od marki Herbapol
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
- Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?