Purella celuje z prozdrowotną ofertą w konsumentów żywności konwencjonalnej
Polacy coraz śmielej i chętniej sięgają po zdrowe przekąski. Producenci żywności żywo reagują na te potrzeby, próbują je nawet wyprzedzać. – Misją Purelli jest wprowadzanie na rynek masowy wysokiej jakości, smacznej żywności o czystej etykiecie, innowacyjnych rozwiązaniach. Chcemy przekonać konsumenta, że prozdrowotne batony mogą być pyszne, i że można po nie sięgać, bez wyrzutów sumienia, codziennie - mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl Artur Gajewski, dyrektor marketingu Purella.

Trend na żywność prozdrowotną w Polsce jest faktem. Według badań przeprowadzonych przez Nielsena ¾ polskich konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem „Jesteś tym co jesz”. Połowa z nas (54%) deklaruje, że uważnie czyta etykiety produktów, a 6 na 10 konsumentów zapewnia, iż szuka produktów z prostą i zrozumiałą listą składników. To pokazuje jak ważny dla Polaków jest temat zdrowej żywności i jak wielki ma ona potencjał. I to zwłaszcza, że mimo tych deklaracji ponad połowa Polaków ma nadwagę…
Purella wprowadzi superfood z salonów na rynek masowy
Jak wskazuje ośrodek badawczy Open Reserach; Zdrowa żywność to towar coraz częściej poszukiwany. Okazuje się, że za pojęciem zdrowa żywność wcale nie stoi żywność bio, eco, żywność organiczna. Zdrowa żywność w percepcji Polaków to żywność nie przetworzona, nie zawierająca sztucznych dodatków. Niemal 2/3 kupujących stara się wybierać „zdrową żywność” podczas codziennych zakupów. Jednocześnie dostęp do tego rodzaju produktów oceniany jedynie przez nieco ponad połowę za łatwy.
- Purella chce budować swoją pozycję na fali popularności trendu „healthy living” a udziały rynkowe pozyskiwać poprzez przyciągnięcie dotychczasowych konsumentów tradycyjnych, konwencjonalnych słodyczy. Konwencja potocznie kojarzona jest z żywnością codzienną, masową, niekoniecznie o dobrym, zdrowym składzie. Ideą Purelli jest wprowadzanie żywności o czystej etykiecie, wysokiej jakości, innowacyjnych rozwiązaniach, a zarazem bardzo smacznej, na rynek masowy. Zamierzamy przekonać konsumentów, że prozdrowotne batony mogą smaczne – zapewnia Artur Gajewski.
Zdaniem Honoraty Jarockiej, analityczki firmy Mintel są trzy czynniki, które determinują sukces na tym polu: połączenie prozdrowotności produktu z jego dobrym smakiem a do tego z wygodą jego użytkowania. - Jeśli dana marka jest w stanie to wszystko połączyć, to świetnie wpisuje się w potrzeby dzisiejszych konsumentów. Dla konsumenta istotna jest również różnorodność asortymentowa ale i dostępność cenowa produktów, polski konsument jest bardzo wrażliwy na ceny – twierdzi Honorata Jarocka.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.