Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Purella Food: Składniki superfoods będą popularne w Polsce – to kwestia czasu

- Superfoods to nie jest moda, moim zdaniem to długofalowy trend. Dlaczego? Bo za superfoodami stoi odpowiednia merytoryka – są to produkty wartościowe, bogate w witaminy, białko, składniki mineralne. Ten rynek w Polsce dopiero raczkuje - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Artur Gajewski, sales&marketing director marki.

Purella Food: Składniki superfoods będą popularne  w Polsce – to kwestia czasu
Twórcy Purella Food (od lewej): Michał Czerwiński, Artur Gajewski i Piotr Maciejewski/ fot. Purella Food/ fot. materiały prasowe

- My nie mówimy, że dzięki chlorelli urosną ci gęste włosy, mówimy, że jest tam dużo białka, chlorofilu , żelaza, witamin czy CGF .  Mówimy, że chlorellę używają triatloniści, maratończycy, że rekomendowana jest po chemioterapii czy w przy boreliozie dla oczyszczenia i wzmocnienia organizmu. Myślę, że żywność superfood będzie coraz bardziej popularna w Polsce, aż wreszcie spowszednieje tak jak burak czy maliny – zapewnia Artur Gajewski.

W USA, Francji, Niemczech czy Anglii produkty te są znane i stosowane od dawna.

- Patrząc na te rynki widać jak dużo jeszcze mamy do zrobienia. Jednak żeby żywność ekologiczna i prozdrowotna była popularna w Polsce, musi być coraz bardziej dostępna i tańsza niż obecnie. Z kolei producenci produkujący taką żywność muszą dużo pracy włożyć w budowę świadomości polskich konsumentów – dodaje.  

Założona w 2015 roku polska spółka Purella Food zajmuje się produkcją żywności z wykorzystaniem chlorelli, słodkowodnej algi pochodzącej z Korei oraz innych superfoods takich jak miechunka peruwiańska, acai czy surowe kakao. Produkty Purella Food dostępne są w sieciach Rossmann, Piotr i Paweł, Carrefour oraz Delikatesy Centrum.

Z danych firmy Mintel wynika, że „superfoods” (super żywność) są często reklamowane jako odpowiedź na zainteresowanie zdrowym żywieniem. Jak wynika z Globalnej Bazy Nowych Produktów Mintel (Mintel GNPD), w latach 2011–2015 nastąpił 202-proc. wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów w kategorii żywności i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”.

Popularność "nadżywności" trwa — w samym 2015 r. zanotowano 36-procentowy wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów żywnościowych i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”. W 2015 r. najwięcej tego rodzaju produktów wprowadzono w Stanach Zjednoczonych (30 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się Australia (10 proc.), Niemcy (7 proc.), Wielka Brytania (6 proc.) i Kanada (6 proc.).

Zdaniem ekspertów Mintela tak imponujące wartości wynikają z dużego zainteresowania konsumentów produktami o wysokiej wartości odżywczej. Obecnie ponad siedmiu na 10 konsumentów we Francji (72 proc.), Niemczech (71 proc.), Włoszech (73 proc.) i Hiszpanii (72 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że korzyści zdrowotne naturalnych produktów, np. owoców i warzyw, są dla nich bardziej atrakcyjne niż dodatkowe benefity oferowane przez żywność funkcjonalną.

Jednak nie brakuje również sceptyków zjawiska jakim jest rynek superfoods - którzy przekonują, że jest to w dużej mierze termin marketingowy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Purella Food RSS ALERT    /    Artur Gajewski RSS ALERT    /    superfoods RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    żywność prozdrowotna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.1.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!