Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Quiza: Sieci handlowe stawiają dostawcom twarde warunki

- Obecnie mamy do czynienia w Polsce z rewolucją w handlu detalicznym. Koncentracja handlu to duże wyzwanie dla dostawców, m.in. takich firm jak nasza. Ta sytuacja nieco wymusiła na nas stworzenie marki własnej importowanych przez nas bananów. Bez tego bylibyśmy dalej tylko jednym z wielu pośredników - mówił, podczas debaty zorganizowanej przez KIG, Bartosz Szatkowski, dyrektor zarządzający firmy Quiza, która zajmuje się importem bananów.

Quiza: Sieci handlowe stawiają dostawcom twarde warunki
fot. shutterstock

Dzisiaj to sieci handlowe stawiają warunki, dostawcy w obecnej sytuacji nie mają wiele do powiedzenia i niejako muszą dopasować się do wymagać sieci.

- Dlatego stworzenie własnej marki owoców było naturalnym elementem rozwoju naszej firmy, dzięki temu zaistnieliśmy na rynku. Markowy produkt jest bardziej rozpoznawalny i ma szansę dotrzeć do większej liczny odbiorców niż owoce "no name".  Poza tym z brandowym produktem łatwiej wejść sieci. Od 2012 r. nasze banany są sprzedawane pod logo Quiza Banana. W przyszłości planujemy dywersyfikację oferty o kolejne owoce – mówi Bartosz Szatkowski.

Obecnie konsumpcja bananów w Polsce sięga średnio 7 kg rocznie na osobę, ale importerzy tych owoców oceniają, że mogłaby być nawet trzy razy większa. Dla przykładu w Skandynawii wynosi ona 18 kg na osobę.

– Moda na zdrowy i aktywny tryb życia ma duży wpływ na wzrost sprzedaży bananów w Polsce- zapewnia Bartosz Szatkowski.

Firma Quiza powstała w 1990 r., zajmuje się importem bananów z Ameryki Południowej i ich dystrybucją na europejskie rynki. W sezonie zimowym 30 proc. obrotów firmy Quiza stanowi eksport do krajów europejskich. Firma współpracuje z partnerami z Wielkiej Brytanii, Francji, Szwecji, Beneluxu, Niemiec, Węgier, Czech, Litwy i Łotwy.

Banany Quiza Banana pochodzą z rejonów Quevedo i Los Rios w Ekwadorze oraz Uraba i Santa Marta w Kolumbii, w Ameryce Południowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Quiza RSS ALERT    /    Bartosz Szatkowski RSS ALERT    /    rynek bananów RSS ALERT    /    dojrzewalnie bananów RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Czesiek 2015-12-16 09:17:01
    Z Kolumbii... Ciekawe...
  • Krzysztof 2015-12-16 11:57:05
    Alternatywa dla producentów i dystrybutorów hurtowych jest e-commerce Sa już na rynku pierwsze otwarte platformy umożliwiające sprawne zbieranie zamówień z obsługiwanych regionów Również promocja nowej marki własnej w dłuższej perspektywie rozwoju w-commerce moze byc bardziej opłacalna online niż offline

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!