Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Raport: 84 proc. Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkt bez dodatków do żywności

Polacy zaczynają świadomie kupować produkty spożywcze. Ich decyzje zakupowe są podyktowane już nie tylko ceną, przyzwyczajeniami, ale coraz częściej także składem produktów, w tym zawartością dodatków do żywności.

Z badań przeprowadzonych przez Pracownię Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTY wynika, że zdecydowana większość Polaków (77 proc.) zwraca uwagę na zdrowy sposób odżywiania. Polacy nie tylko starają się zdrowo odżywiać, ale także kupować świadomie. 63 proc. Polaków przywiązuje wagę do składu wkładanych do koszyka produktów spożywczych.

Polacy negatywnie oceniają zawartość dodatków do żywności w składzie produktów spożywczych. 69 proc. Polaków zwraca uwagę na obecność dodatków w produktach. Za najbardziej newralgiczne substancje dodatkowe uważają: glutaminian sodu i inne wzmacniacze smaku, tłuszcze utwardzone, barwniki oraz aromaty. Obecność glutaminianu sodu i innych wzmacniaczy smaku w produktach negatywnie ocenia 81 proc. badanych, tłuszczów utwardzonych - 75 proc., barwników - 73 proc., a aromatów - 56 proc. badanych.

Polacy unikają produktów zawierających dodatki do żywności głównie dlatego, że uważają je za niezdrowe (78 proc.). Stronią od dodatków, gdyż preferują produkty naturalne (38 proc.), a także dlatego, że ich zdaniem substancje dodatkowe używane są do produktów gorszej jakości (12 proc.). Aż 84 proc. Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkt bez dodatków do żywności.

W odpowiedzi na preferencje Polaków, FRoSTA realizuje program 100 proc. naturalnego smaku, zakładający wyeliminowanie z produktów wzmacniaczy smaku, barwników, aromatów, tłuszczów utwardzonych i skrobi modyfikowanej. Docelowo, w 2012 roku wszystkie produkty FRoSTY będą bardziej naturalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FRoSTA RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • w miare swiadomy konsument 2012-02-15 10:32:32
    co za bzdury!, nie wiem czy 20 proc. wie co to jest glutaminian sodu albo tluszcze utwardzone, chyba robili te badania wsrod studentow i absolwentow technologii zywnosci a te 84 proc. ktore jest w stanie wiecej zaplacic to chyba jakas kpina
  • qwertowiec 2012-02-15 22:53:51
    Ze świadomością konsumentów nie jest znowu aż tak fatalnie ale faktycznie, dane powyżej pozwalają snuć przypuszczenia o nieco złym doborze próby losowej do badań. A deklaracje o gotowości do kupowania droższych i zdrowszych odpowiedników obecnie oferowanych produktów przyrównam co najwyżej do przysięgi poborowych gdy ślubowali słuchać rozkazów, a przy pierwszym wyjściu na poligon bajka pryskała :)
  • AST 2012-02-16 11:27:43
    W POLSCE NIE MA PRAWIE ŻADNEGO ZWIĄZKU MIĘDZY TYM CO SIĘ MÓWI A TYM CO SIĘ ROBI. KAŻDY KUPI DROŻSZE ALE W GĘBIE. JAK PRZYJDZIE NA ZAKUPY TO KUPI NAJTAŃSZE I NIE PATRZY NAWET CO TO JEST.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.236.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!