Raport: 84 proc. Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkt bez dodatków do żywności
Polacy zaczynają świadomie kupować produkty spożywcze. Ich decyzje zakupowe są podyktowane już nie tylko ceną, przyzwyczajeniami, ale coraz częściej także składem produktów, w tym zawartością dodatków do żywności.
Z badań przeprowadzonych przez Pracownię Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTY wynika, że zdecydowana większość Polaków (77 proc.) zwraca uwagę na zdrowy sposób odżywiania. Polacy nie tylko starają się zdrowo odżywiać, ale także kupować świadomie. 63 proc. Polaków przywiązuje wagę do składu wkładanych do koszyka produktów spożywczych.
Polacy negatywnie oceniają zawartość dodatków do żywności w składzie produktów spożywczych. 69 proc. Polaków zwraca uwagę na obecność dodatków w produktach. Za najbardziej newralgiczne substancje dodatkowe uważają: glutaminian sodu i inne wzmacniacze smaku, tłuszcze utwardzone, barwniki oraz aromaty. Obecność glutaminianu sodu i innych wzmacniaczy smaku w produktach negatywnie ocenia 81 proc. badanych, tłuszczów utwardzonych - 75 proc., barwników - 73 proc., a aromatów - 56 proc. badanych.
Polacy unikają produktów zawierających dodatki do żywności głównie dlatego, że uważają je za niezdrowe (78 proc.). Stronią od dodatków, gdyż preferują produkty naturalne (38 proc.), a także dlatego, że ich zdaniem substancje dodatkowe używane są do produktów gorszej jakości (12 proc.). Aż 84 proc. Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkt bez dodatków do żywności.
W odpowiedzi na preferencje Polaków, FRoSTA realizuje program 100 proc. naturalnego smaku, zakładający wyeliminowanie z produktów wzmacniaczy smaku, barwników, aromatów, tłuszczów utwardzonych i skrobi modyfikowanej. Docelowo, w 2012 roku wszystkie produkty FRoSTY będą bardziej naturalne.
