Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Roleski, Żywiec Zdrój, Pudliszki najbardziej polskimi markami żywności według konsumentów

Roleski, Żywiec Zdrój, Pudliszki, Koral, Żubrówka, Lubella, Winiary, Wyborowa, Hortex - to marki spożywcze rozpoznawane przez ponad 80 procent Polaków jako polskie - czytamy w raporcie Open Research "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017".

Roleski, Żywiec Zdrój, Pudliszki najbardziej polskimi markami żywności według konsumentów
fot. shutterstock

Jako polską markę konsumenci najczęściej (93 proc.) wskazywali PKO BP. Wśród marek spożywczych najlepszy wynik uzyskały takie marki, jak: Roleski (91 proc.), Żywiec Zdrój (89 proc.), Pudliszki (88 proc.), Koral (87 proc.), Żubrówka (85 proc.), Lubella (84 proc.), Winiary (83 proc.), Wyborowa (82 proc.) i Hortex (81 proc.).

Na drugim biegunie znalazły się takie marki żywności, jak: Danone, które za polską markę uznało 28 proc. ankietowanych i Mokate z 39 proc. wskazań. 

Wśród sieci handlowych jako polskie postrzegane są w największym stopniu Delikatesy Centrum i Stokrotka (84 procent). Tylko 9 proc. ankietowanych uznało za polską sieć Lidl, 11 proc. Kaufland, a 27 proc. Biedronkę.

Zobacz, jak zmieniło się postrzeganie tych marek w porównaniu z ubiegłoroczną wersją raportu.

Autorzy raportu podkreślają, że z roku na rok artykuły spożywcze charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków. Przy zakupie ważna jest zarówno wiedza o kraju pochodzenia, jak i informacja, że jest to właśnie produkt z Polski. Miejsce pochodzenia artykułów spożywczych jest ważne dla 68 proc. Polaków, a dla 60 proc. pochodzenie artykułów spożywczych z Polski zachęca do ich zakupu.

Z czym kojarzą się polskie marki żywności?

Najczęściej wskazywanym skojarzeniami  są "dobra jakość" (40 proc.) oraz "zdrowa, ekologiczna żywność" (26 proc.). W dalszej kolejności badani podali takie skojarzenia, jak "smak" (17 proc.), "produkty świeże" (10 proc.) oraz "patriotyzm: wspieranie gospodarki, produkcja, zatrudnienie" (7 proc.). Wśród nielicznych negatywnych skojarzeń z polskimi markami żywności wskazywano słabą jakość (2 proc.) i wysokie ceny (1 proc.).

Badanie do raportu Open Research "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017" zrealizowano metodą CAWI (on-line) na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku 15-59 lat. Badanie miało charakter ogólnopolski i zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    Open Research RSS ALERT    /    Pudliszki RSS ALERT    /    Roleski RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    Koral RSS ALERT    /    Żubrówka RSS ALERT    /    Wyborowa RSS ALERT    /    Lubella RSS ALERT    /    Winiary RSS ALERT    /    Mokate RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT    /    Delikatesy Centrum RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    polska żywność RSS ALERT    /    polskie marki RSS ALERT    /    patriotyzm zakupowy RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Mmm 2017-05-24 23:08:52
    A gdzie polski cukier? ;)
  • prawda 2017-05-30 09:48:29
    hahahaha: Zywiec Zdrój = Danone Winiary = Nestle itd. Tylko Roleski i Koral to naprawdę polskie firmy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!