Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Roślinnie Jemy: Produkty wegetariańskie przez lata traktowano jak zapychacz

- Mam poczucie, że przez wiele lat produkty wege czy roślinne były traktowane jako zapychacz. Kierowano się zasadą, że wegetarianie i tak je kupią, wobec czego nie musiały być dopracowane pod kątem smaku czy tekstury - mówił Maciej Otrębski, Strategic Partnerships Manager w RoślinnieJemy podczas konferencji firmy Vion.

Roślinnie Jemy: Produkty wegetariańskie przez lata traktowano jak zapychacz
Roślinnie Jemy: Produkty dla wegetarian przez lata traktowane były po macoszemu, fot. PTWP

Maciej Otrębski wskazał, że RoślinnieJemy od 2018 r. zajmuje się wspieraniem firm z branży spożywczej w procesie dostrzegania i mądrego wprowadzania trendu roślinnego.

- Staramy się robić to nie tylko poprzez bezpośrednie konsultacje, ale także dostarczając badań opinii publicznej. Widzimy, że na przestrzeni ostatnich 1,5-2 lat zmieniła się perspektywa. Jeszcze 2-3 lata temu mało kto chciał mówić o tym, co się dzieje na Zachodzie czy w USA. Byliśmy ignorowani, mało kto chciał nas słuchać i zapraszać na konferencje branżowe. Dziś ciężko nam wybrać na których wydarzeniach powinniśmy być, bo organizatorzy mocno chcą poruszać ten temat - przyznał.

Otrębski wskazał, że duże zmiany dokonały się także jeśli chodzi o asortyment produktów roślinnych dostępnych na rynku.

- Mam poczucie, że przez wiele lat produkty wege czy roślinne były traktowane jako zapychacz. Kierowano się zasadą, że wegetarianie i tak je kupią, wobec czego nie musiały być dopracowane pod kątem smaku czy tekstury. Doprowadziło to do tego, że kilka firm zdominowało rynek oferując niezbyt atrakcyjne produkty dla przyszłych fleksitarian. Czasami żartowaliśmy, że stały za tym firmy mięsne żeby zniechęcić do ich jedzenia - mówi.

Przedstawiciel RoślinnieJemy wskazał, że według sondażu przeprowadzonego wraz z Ibrisem, prawie 60 proc. Polaków chce ograniczyć konsumpcję mięsa.

- To nas bardzo ucieszyło, a wynik tego badania był cytowany od tabloidów po portale branżowe. Nasze badanie poniekąd zostało potwierdzone przez kolejne raporty. Najciekawszym jest raport IQS pt. "Fleksitarianie nadchodzą", w którym czytamy, że 43 proc Polaków już nie je lub ogranicza spożycie mięsa - dodał.

Otrębski powołał się także na przeprowadzone w maju 2019 r. badanie za pomocą Panelu Ariadna.

- Okazało się, że choć 6-7 proc. Polaków określa się jako weganie lub wegetarianie, a kolejne 2 proc. nie je mięsa, ale jada ryby, to wśród osób, które jedzą mięso aż 40 proc. ogranicza jego spożycie, a jedynie kilka procent określiło, że chce jeść go więcej. To pokazuje jak zmieniają się proporcje. Naszym zdaniem wynika to z tego, że coraz więcej mówi się o kosztach środowiskowych hodowli przemysłowej zwierząt, jest większa dostępność produktów roślinnych, a w Polsce mieliśmy ostatnio kilka afer związanych z produkcją mięsa, które wpłynęły na to jak wołowina czy wieprzowina jest postrzegana przez konsumentów - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Otrębski RSS ALERT    /    Roślinnie Jemy RSS ALERT    /    Roślinniejemy RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    fleksitarianizm RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.202.44
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!