• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rośnie spożycie i produkcja ziemniaków w Japonii

Największym regionem produkcyjnym dla japońskich ziemniaków jest Hokkaido, skąd rok rocznie pochodzi około 77 proc. zbiorów tych warzyw. W bieżącym sezonie 2012/2013 japoński minister ds. rolnictwa, obszarów leśnych i rybołówstwa (MAFF) poinformował, iż zbiory ziemniaków w Japonii będą o około 5 proc. wyższe wobec poprzedniego sezonu i powinny wynieść 2,528 mln ton wobec 2,399 mln ton sezon wcześniej - poinformowała FAMMU/FAPA.
  • Autor: FAMMU/FAPA
  • Data: 22-11-2012, 15:55

W sumie w całym kraju warzywo to uprawiane jest na powierzchni 80 tys. ha, z czego około 26,1 tys. ha stanowi uprawa czysto konsumpcyjna z przeznaczeniem na rynek do bezpośredniego spożycia - w ujęciu ilościowym w bieżącym sezonie będzie to około 824 tys. ton ziemniaków, a pozostały obszar upraw - około 53,9 tys. ha stanowią ziemniaki przemysłowe - w ujęciu ilościowym szacowana tegosezonowa wielkość to 1,704 mln ton.

W bieżącym sezonie samym tylko regionie Hokkaido prognoza zbiorów łącznie wszystkich ziemniaków to około 1,85 mln ton. Pomimo, iż z krajowych zbiorów znakomita większość ziemniaków kierowana jest do przetwórstwa, spore jest ich bezpośrednie spożycie - według najnowszych
szacunków średnio na 1 japońskie gospodarstwo domowe przypada konsumpcja na poziomie 10,8 kg ziemniaków świeżych. W sezonie 2012/2013 prognoza dotycząca konsumpcji ziemniaków świeżych w Japonii zakłada wielkość 680 tys. ton, a tych w postaci przetworzonej aż 1,406 mln ton. W przypadku przetwórstwa największe ilości ziemniaków przemysłowych - przed rokiem było to około 40 proc. przetworzono w postaci skrobi, około 20 proc. jako chipsy i frytki. W przypadku handlu zagranicznego świeżymi ziemniakami dla eksportu japońskiego jest on niemal zerowy, a i wolumen importu jest małoznaczący - w zasadzie świeże ziemniaki konsumpcyjne importowane są tylko z USA i przed rokiem było to zaledwie 15,9 tys. ton, podczas gdy w roku 2005-2007 w ogóle import ten nie istniał.

W przypadku ziemniaków przetworzonych - mrożonych zarówno w postaci frytek jak i w innej zamrożonej postaci - w sezonie 2012/2013 spodziewana ich produkcja w Japonii wyniesie jedynie 35 tys. ton a przy spodziewanym wolumenie konsumpcji na poziomie niemal 405 tys. ton
tegosezonowa wielkość importu powinna przekroczyć nawet 370 tys. ton. Znakomita większość spożywanych w Japonii ziemniaków mrożonych z dominującymi tu frytkami ma miejsce głownie w sieciach restauracji typu McDonalds czy KFC oraz MOS Burger.

Jak już wspomniano w poprzednim sezonie 2011/2012 łączny wolumen importu mrożonych, przetworzonych ziemniaków wyniósł ponad 363 tys. ton, z czego ponad 332 tys. ton stanowiły same frytki. Największym dostawcą frytek na japoński rynek są od lat Stany Zjednoczone z ponad 70-proc. udziałem - w sezonie 2011/2012 kraj ten dostarczył przeszło 275 tys. ton. Pozostałe ilości Japończycy importują między innymi z Kanady oraz Belgii.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!