Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Rynek dżemów jest bierny. Stovit chce to zmienić (wideo)

- Zdajemy sobie sprawę z siły trendu prozdrowotnego dlatego niezwykle istotna dla nas jest czysta etykieta naszych produktów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Krzysztof Łuszczek, prezes firmy Stovit.

Rynek dżemów jest bierny. Stovit chce to zmienić (wideo)
Krzysztof Łuszczek, prezes firmy Stovit

Mija rok odkąd żyjemy w pandemicznej rzeczywistości. Jak ta sytuacja wpłynęła na Państwa biznes?

Już w lutym wiedzieliśmy, że epidemia dotrze do Polski. Zdecydowałem się wtedy na wprowadzenie różnych zmian i przepisów w naszej firmie. Myślę, że to wpłynęło pozytywnie na sytuację i do listopada nie było w naszej organizacji przypadków zachorowań na COVID-19.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jesteśmy zdrową, normalnie działającą firmą, cieszę się, że możemy realizować kolejne wyzwania i cele. Na pewno niezwykle ważna w tym procesie była edukacja pracowników w kwestii ochrony przed infekcjami.

Jeśli chodzi o biznes, to wszyscy, którzy działają w kanale sprzedaży HoReCa odczuli, że obroty spadły. Mam jednak nadzieję, że sektor szybko wróci do formy sprzed pandemii a my wrócimy do tego segmentu. Oczywiście ten spadek musieliśmy zrekompensować  sprzedażą w innych kanałach.

Podążyliśmy za trendem jakim jest przesunięcie konsumentów z produktów brandowych w kierunku marek własnych. Istotne było to, że podpisaliśmy kolejne kontrakty w Polsce i zagranicą. Mocno stawiamy na eksport, jesteśmy już obecni z naszą marką w 30 krajach a przed nami kolejne działania o bardzo rozwojowym charakterze.

Pandemia przyspieszyła tempo działań w zakresie optymalizacji. Dzięki temu zoptymalizowaliśmy wiele procesów i mamy udoskonaloną strukturę z dobrze wykwalifikowaną kadrą i możemy przystępować  do kolejnych działań.

Jak na Państwa spółkę wpływają nowe podatki i daniny?

Oczywiście są to rzeczy, które negatywnie wpływają na działalność przedsiębiorców w tak trudnym okresie. Poza tym w okresie pandemii zauważyliśmy spory wzrost surowców oraz mediów i to nie pozostanie bez wpływu na ceny naszych produktów.

Dzisiaj rywalizacja na świecie, z pola wojennego, przesunęła się na pola ekonomiczne, gospodarkę, finanse. Azjaci szybko to zrozumieli, dlatego dzisiaj są liderami w sprzedaży produktów spożywczych, które zalewają cały świat. Z kolei np. Holandia doskonale opanowała sztukę panowania nad finansami, nad nowymi wdrożeniami, takimi jak giełdy towarowe. Polacy są również rozwiniętym i mądrym narodem, dlatego ogromnie dziwi to, że dzisiaj zamiast skupic się na wzmacnianiu naszej siły narodowej, integrowaniu społeczeństwa i przedsiębiorców, politycy realizują swoje snobistyczne cele . Wprowadzanie dodatkowych obciążeń dzisiaj powoduje, że tracimy naszą międzynarodową konkurencyjność.

Jak Pan ocenia rynek dżemów w naszym kraju - jego wartość i potencjał?

Od dwóch lat prowadzę firmę Stovit. Wchodząc w rynek produktów dżemowych zauważam, że jest i nieaktywny bez inicjatywy, innowacji. A nowe pokolenia potrzebują zachęty do konsumpcji. Poprzez ciekawe rozwiązania, nowości, produkty prozdrowotne, więc warto w to inwestować.

Zauważyłem, że główni gracze na rynku dżemów i konfitur mocno obniżyli ceny zbliżając się do poziomu marek prywatnych, co jest niebezpieczne i może doprowadzić do dewaluacji brandów. Jeżeli jedyną korzyścią, którą oferują brandy będzie niska cena to wkrótce konsument straci zinteresowanie ta kategorią.

My na pewno nie będziemy uczestniczyć w walce cenowej. Chcemy być firmą, która będzie wprowadzała produkty innowacyjne, convenience i ofertę spersonalizowaną. W ciągu ostatnich dwóch lat wprowadziliśmy na rynek 60 nowych pozycji produktowych, m.in.: desery w słoikach, z nasionami słonecznika, goi, dżemy bezcukrowe, linię dla dzieci i inne. Cały czas wprowadzamy nowości w kategorii marmolad, powideł, jabłek prażonych, po to by zachęcić konsumentów do eksperymentowania z naszymi produktami.

Jak zmienił się Państwa konsument w ciągu tego niestandardowego roku? Jego potrzeby, oczekiwania ale i możliwości?  

Nie jest tajemnicą, że obecnie konsumenci na całym świecie znacznie więcej czasu spędzają w swoich domach i kuchniach. Gotują znacznie więcej niż przed pandemią. Staramy się odpowiadać na potrzeby konsumentów i mamy coraz więcej produktów wykorzystywanych do szybkiej konsumpcji oraz do wypieków domowych. 

Niezwykle istotna dla nas jest czysta etykieta. Nasze dżemy i konfitury, jako nieliczne, są pozbawione dodatkowych wypełniaczy typu guma guar, guma ksantanowa itp. Zdajemy sobie sprawę z siły trendu prozdrowotnego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Stovit RSS ALERT    /    rynek dzemów RSS ALERT    /    dżemy RSS ALERT    /    Krzysztof Łuszczek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.186.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!