Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Rynek mrożonek będzie rósł i gonił Europę

Rynek produktów mrożonych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Według przewidywań analityków, w kolejnych latach, znaczenie dań mrożonych i gotowych będzie miało tendencję wzrostową – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marcin Szlęzak, dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Frigo Logistics Sp. z o.o.

Rynek mrożonek będzie rósł i gonił Europę
Rynek produktów mrożonych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie

Zauważa, że segment mrożonek rozwija się w Polsce intensywnie, co prawda, nadal bardzo odstajemy od standardów Europejskich, jednakże widoczne jest zwiększenie spożycia mrożonek. Z perspektywy operatora logistycznego widoczny jest wzrost transportowanych wolumenów towarowych. Konsumenci w Polsce zaczynają doceniać produkty mrożone oraz łatwość przygotowania dań gotowych.

- Warto podkreślić, że produkty mrożone nie tracą znacząco na wartości odżywczej oraz jakości poprzez mrożenie, a wręcz odwrotnie, okazuje się, że zawierają większą ilość wartościowych składników niż warzywa, które są przechowywanie w nie odpowiednich warunkach i temperaturze. Badania przeprowadzone przez naukowców z California Institute of Technology (CALTECH) pokazały, że żywność mrożona zawiera niewiele mniej składników odżywczych niż świeże warzywa i owoce, jeśli zostały zachowane odpowiednie warunki przechowywania warzyw i owoców. Na przykład zamrożony świeżo po zerwaniu groszek zawiera o 25% więcej witaminy C niż niemrożony dwutygodniowy produkt. Do wzrostu znaczenia żywności mrożonej w Polsce niewątpliwą rolę ma dzisiejsza intensywność życia, a co za tym idzie brak czasu – mówi Marcin Szlęzak.

W jego opinii, konsumenci w Polsce są coraz bardziej świadomi, wybierają produkty wartościowe, zawierające, jak najmniej konserwantów i ulepszaczy smaku. Takimi produktami są warzywa i owoce zamrożone natychmiast po zbiorach oraz coraz większa ilość dań gotowych. - W dzisiejszej dobie, gdzie brakuje nam czasu, nie sposób przecenić tego, że możemy przygotować posiłek szybko. Powyższe zjawiska wpływają na zwiększenie spożycia produktów mrożonych, które jak donoszą badania, zachowują świeżość i wartości odżywcze. Obserwując dojrzałe gospodarki, takie jak kraje Europy Zachodniej, Skandynawię, czy Stany Zjednoczone zauważamy, że segment produktów mrożonych, w skład których wchodzą warzywa i owoce, dania gotowe, ryby, mięso, lody, pieczywo mrożone, desery mrożone etc. jest kilkakrotnie większy niż w Polsce- mówi dyrektor Frigo Logistics. - Z uwagi na to zjawisko można przyjąć założenie, że segment produktów mrożonych w Polsce będzie wzrastał – dodaje.

Frigo Logistics to przedsiębiorstwo zajmujące się logistyką produktów głęboko mrożonych. Jest jednym z czołowych krajowych operatorów logistycznych tych produktów oraz liderem w dystrybucji na terenie Polski. Jest częścią Nichirei Holding Holland B.V, które z kolei jest częścią japońskiego koncernu Nichirei z siedzibą w Tokio, będącego jednym z czołowych operatorów w zakresie logistyki produktów głęboko mrożonych na świecie. Frigo Logistics posiada magazyny wysokiego składowania w temperaturze -22 °C w Żninie i Radomsku, punkt przeładunkowy w Warszawie. Spółka jest liderem w krajowym przewozie żywności w temperaturze -18 / - 22 °C.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Frigo Logistics RSS ALERT    /    Marcin Szlęzak RSS ALERT    /    Nichirei Holding Holland RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    rynek mrożonek w Polsce RSS ALERT    /    rynek mrożonek 2016 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.1.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!