Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Südzucker Polska kończy kampanię cukrowniczą 2015/16

- Po ubiegłorocznej rekordowej kampanii, dobiegła końca kampania buraczana 2015/2016. W tym roku najdłużej pracującą cukrownią były Ropczyce – poinformowała spółka Südzucker Polska.

Südzucker Polska kończy kampanię cukrowniczą 2015/16
Koniec kampanii w Südzucker Polska; fot. za Farmer.pl

- Susza, która szczególnie dotknęła plantatorów na zachodzie kraju negatywnie wpłynęła na rozwój buraka. Przebieg pogody wpłynął istotnie nie tylko na plony korzeni, ale również na zawartość cukru. Pomimo niższych plonów korzeni, wysoka polaryzacja umożliwiła plantatorom, wywiązanie się z umów kontraktacyjnych – zauważyli doradcy koncernu.

Jak jednak zauważyli, kampania przebiegała zgodnie z ustalonym harmonogramem, bez większych problemów z załadunkiem, transportem i przerobem surowca.

Z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że powierzchnia uprawy buraka w tym roku wyniosła ok. 179 tys. ha o ok. 9,6 proc. mniej niż w roku 2014. GUS oszacował, że plony są w tym roku o ok. 27 proc. niższe od tych w roku ubiegłym i wynoszą 501 dt/ha. Zbiory buraka oceniane są na ok. 9 mln t tj. o 34 proc. mniej od uzyskanych w roku ubiegłym.

Czytaj więcej na www.farmer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sudzucker Polska RSS ALERT    /    kampania cukrownicza RSS ALERT    /    produkcja cukru RSS ALERT    /    rynek cukru 2015 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!