Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Sieci handlowe uwierzyły w weganizm

  • Autor: www.horecatrends.pl
  • Data: 28-01-2019, 12:55
Sieci handlowe zareagowały na ten trend przenosząc produkty wegańskie na czołowe miejsce na półkach. A są to już tylko proste alternatywy dla ryb, mięs czy nabiału, ale potrawy wykorzystujące warzywa i inne produkty roślinne na różne - czasem innowacyjne - sposoby.
Sieci handlowe uwierzyły w weganizm
fot. unsplash.com

W 2018 r. Wielka Brytania stała się stolicą wegańskiego świata - była krajem, w którym wprowadzono największą liczbę nowych produktów wegańskich, wyprzedzając Niemcy, które wcześniej prowadziły w zestawieniu. Mintel ujawnił, że 16% nowych produktów wprowadzonych na rynek w 2018 r. w Wielkiej Brytanii miało oświadczenia wegańskie lub po prostu nie zawierało żadnych składników pochodzenia zwierzęcego. Wzrasta liczba konsumentów szukających opcji bezmięsnych, które są postrzegane jako bardziej etyczne i zdrowsze. Według analizy zleconej przez brytyjskiego sprzedawcę Waitrose, jeden na trzech Brytyjczyków zaprzestał lub ograniczył spożycie mięsa. Informacje o weganizmie propagowane są poprzez media społecznościowe - szczególnie wśród młodszych konsumentów, dla których weganizm opowiada o ich tożsamości i światopoglądzie.

Ważnym źródłem inspiracji dla wegańskich innowacji jest sektor usług gastronomicznych i hotelarskich. W przestrzeni poza domem szefowie kuchni i restauracje rzuciły wyzwanie, by powtórzyć poziom zadowolenia z posiłku bez mięsa lub nabiału. Jeśli ktoś jadł "na mieście" smaczna potrawę wegańską powoduje, że przygotować ją także w domu. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Więcej na www.horecatrends.pl.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Michał z FarmAndGo.pl 2019-02-05 20:22:44

    Każdy sklep bez względu na formę oraz skalę prowadzonego biznesu musi podążać za zmianami, trendami oraz oczekiwaniami klientów. Konsumenci, którzy są na diecie wegetariańskiej oczekują od sklepów w których dokonują zakupów podążania za oczekiwaniami. Z drugiej strony coraz większa grupa konsumentów i stale rosnąca, wybierająca produkty wegetariańskie pokazuje jednoznacznie, że zwiększa się cały czas świadomość żywieniowa. Michał z FarmAndGo.pl

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!