• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sieci handlowe w USA zamkną 12 tys. sklepów. Czy w Polsce będzie tak samo?

Według danych firmy doradczej Davidowitz & Associates z Nowego Jorku, detaliści zamkną w USA w tym roku 12 tys. punktów handlowych - pisze Puls Biznesu.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 02-01-2009, 09:55

To dużo więcej niż w najgorszym roku poprzedniej bessy. W 2001 r., przestało działać ponad 7 tys. lokali handlowych.

Kilkanaście sieci handlowych w USA np. Circuit City Stores czy Linens'n Things, a także kilka w Wielkiej Brytanii ogłosiło bankructwo już w zeszłym roku.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W Polsce w 2009 r. branża detaliczna nie odczuje spowolnienia gospodarczego tak mocno jak sieci w USA czy na Wyspach. Jednak pogarszająca się sytuacja na rynku pracy może przełożyć się na spadek konsumpcji dopiero pod koniec 2009 r. i w 2010 r.

Pierwsze skutki kryzysu dla krajowych detalistów będzie można ocenić dopiero po wynikach firm za I kw.

Wiele sieci może jednak na kryzysie zarobić. Dobrym przykładem jest sieć Wal-Mart, którego akcje zdrożały w 2009 r. o 15 proc. Sieć zyskuje dzięki szukaniu przez coraz większą grupę konsumentów tanich źródeł zaopatrzenia we wszelkie towary . takiego procesu można się spodziewać także na polskim rynku. Dobrą passę powinny mieć niskokosztowe sieci hipermarketów tj. Auchan czy Tesco oraz dyskonty.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!