- Rzeczywiście tak jest, ze wszyscy mówią o żywności ekologicznej i chcą to mieć w asortymencie, ale musze obalić pewne mity. Jako kraj jesteśmy jednym z większych producentów, bo mamy około 3 proc. całej ziemi uprawnej w Polsce przeznaczone pod produkcję ekologiczna i ok. 20 tys. Gospodarstw, które maja certyfikat, co stawia nas na wysokim miejscu w Europie. Jest też  ponad 1000 przetwórców i wydawałoby się, że jest nieźle, ale dane dotyczące konsumpcji – są jednak słabe –mówił podczas debaty zatytułowanej „Konsument 4.0 w soczewce trendów zmieniającego się świata”..

- Z jednej strony mamy przyrost sprzedaży o 50 proc. do ponad 1 mld złotych, ale to stanowi raptem 0,3- 0,4 proc. całej żywności, zaś w Unii Europejskiej jest to ok. 3-4 proc. a np. w Danii aż 14 proc.  sprzedawanej żywności ekologicznej. A zatem w Polsce wydaje się 26-30 zł rocznie na głowę na żywność ekologiczną - dodał.

- Rzeczywiście większość sieci ma ekoprodukty, ale niestety nie zawsze oferują coś naprawdę atrakcyjnego. Jest więc jeszcze bardzo dużo do zrobienia, ale jedyne co cieszy to ogromny wzrost sprzedaży w ostatnich dwóch- trzech latach – mówił także Sławomir Chłoń.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl


Największa konferencja poświęcona sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce 7-8 listopada 2022 • Warszawa • Hotel Sheraton Grand Warsaw

Zarejestruj się!