Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Stowarzyszenie Promocji Brokuła: Produkcja i konsumpcja brokułów w Polsce mają szansę rosnąć

- Przewidujemy, że w Polsce są perspektywy nie tylko na wzrost produkcji, ale również konsumpcji. Jest to związane między innymi z rosnącą zamożnością społeczeństwa i stale wzrastającym odsetkiem świadomych konsumentów. Polska część swojej produkcji brokułów eksportuje, między innymi do Skandynawii, Czech, Słowacji czy Wielkiej Brytanii - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Przemysław Ciesielski ze Stowarzyszenia Promocji Brokuła.

Stowarzyszenie Promocji Brokuła: Produkcja i konsumpcja brokułów w Polsce mają szansę rosnąć
fot. shutterstock

Brokuły pojawiły się w polskiej diecie stosunkowo niedawno, jednak pod względem wskaźników spożycia przegoniły kalafiora. Ich konsumpcja z roku na rok rośnie, co świadczy o tym, że Polacy cenią to warzywo ze względu na jego smak i walory odżywcze.

- W Polsce coraz powszechniej obowiązuje trend – wiem, co jem. Polacy chętniej sięgają po żywność naturalną, rośnie świadomość certyfikatów żywności tradycyjnej, regionalnej, ekologicznej. Większą wagę przykładamy do czytania etykiet i zdrowych nawyków żywieniowych kreowanych już od najmłodszych lat - dodaje Przemysław Ciesielski ze Stowarzyszenia Promocji Brokuła.

Owoce i warzywa zajmują pierwsze miejsce w nowej Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej ogłoszonej niedawno przez Instytut Żywności i Żywienia. To duża szansa dla brokułów, które dzięki promocji zdrowych nawyków żywieniowych mogą w większych ilościach zagościć w diecie Polaków.

- Działania Stowarzyszenia Promocji Brokuła będą oparte na informowaniu społeczeństwa o bogatych walorach odżywczych tego warzywa oraz jego szerokim zastosowaniu w polskiej kuchni. Pod hasłem „Z reguły stawiam na brokuły” chcemy edukować poszczególne grupy wiekowe konsumentów, informować o zaletach regularnej konsumpcji tego warzywa przez najmłodszych, sportowców, osoby cierpiące na różne schorzenia czy dbające o linię. W tym celu nawiążemy współpracę z dietetykami, liderami opinii, kucharzami. W ramach naszych działań przewidujemy spotkania bezpośrednie z konsumentami, działania za pośrednictwem Internetu i mediów społecznościowych. Opracujemy również serię wydawnictw i gadżetów, które w atrakcyjny sposób będą przypominać o walorach brokułów i ich częstym spożyciu - zapewnia Przemysław Ciesielski ze Stowarzyszenia Promocji Brokuła.

Duży nacisk w kampanii Stowarzyszenie będzie stawiać na jakość brokułów produkowanych w Polsce.

- Konsumenci coraz uważniej wybierają produkty spożywcze, kupują dla siebie i swoich bliskich to, co najlepsze. Dlatego też część naszych działań skierowana będzie do rolników – producentów brokułów, których z kolei będziemy edukować odnośnie najlepszych zasad agrotechnicznych w produkcji tych warzyw - mówi Przemysław Ciesielski.

Według serwisu www.sadyogrody.pl brokuły są obecnie jednymi z najbardziej popularnych warzyw kapustnych. Można powiedzieć, że zdecydowanie "wypierają" kalafiora. W różach brokułów stwierdzono związek - sulforafan, który posiada właściwości przeciwnowotworowe. Ponadto ich uprawa jest łatwiejsza i posiadają mniejsze wymagania klimatyczno-glebowe. Brokuły najlepiej rosną w temperaturze 15-17 st.C. Preferują gleby żyzne, zasobne w próchnicę i wapń, o pH 6,5–7,0.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.78.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!