• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Symbio: Świeże owoce i warzywa to przyszłość polskiego rynku produktów ekologicznych

- Mamy w planach wejście na rynek ekologicznych produktów świeżych, z ofertą świeżych owoców i warzyw. Na ten rynek próbowaliśmy wejść już od dziesięciu lat, ale wciąż jest problem z wielkością skali. Wierze jednak, że w ciągu najbliższych lat upodobni się on do rynków zachodnich - mówi Artur Tymiński, wiceprezes Symbio Polska.
  • Autor: Adam Domagała, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2009, 21:58
Symbio: Świeże owoce i warzywa to przyszłość polskiego rynku produktów ekologicznych
Nz. Artur Tymiński (z lewej) i Tokya Dammond

- Świeże warzywa i owoce z plantacji ekologicznych to podstawywy produkt na zachodnich rynkach ekologicznych. W Niemczech np. największy obrót robi się właśnie na produktach świeżych, czyli owocach i warzywach - dodaje Artur Tymiński.

Wiceprezes zaznacza, że firma rozpoczęła już pilotażowy program w sieci Carrefour, w sklepach której ma kilka stoisk ze świeżymi warzywami i owocami. - Wcześniej ruszyliśmy w Carrefourach z produktami przetworzonymi. Dwa lata temu mieliśmy cztery stoiska, a obecnie są one praktycznie w każdym większym supermarkecie tej sieci - oprócz Dolnego Śląska - podkreśla Artur Tymiński.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zdaniem wiceprezesa Symbio Polska skala naszego rynku świeżych produktów ekologicznych jest tak mała, ponieważ konsumenci nie mają jeszcze świadomości różnicy między produktami ekologicznymi, a konwencjonalnymi. - Szukamy programów pomocowych, które pozwolą konsumentowi świadomie dokonać wyboru między tymi produktami - mówi Artur Tymiński.

W 2008 roku przychody ze sprzedaży Symbio Polska wyniosły ok. 17-18 mln zł. Prognozy na 2009 rok zakładają dalszy odczuwalny wzrost. Wartość światowego, dynamicznie rozwijającego się rynku żywności ekologicznej w 2007 roku szacuje się na 31 mld EUR, przy czym odnotowuje się 15-20 proc. wzrost rynku rocznie. W Polsce 2008 rok mógł przynieść co najmniej 50-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!