Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Ten majonez budzi najwięcej dobrych emocji w sieci. To nie Kielecki ani Winiary

Majonez Winiary jest obecnie najpopularniejszy w polskim Internecie, jednak głównie w kontekście bojkotu. Najwięcej pozytywnych emocji budzi majonez Motyl.
  • Autor: AT
  • Data: 16-04-2022, 08:52
Ten majonez budzi najwięcej dobrych emocji w sieci. To nie Kielecki ani Winiary
Który majonez budzi najwięcej pozytywnych i negatywnych emocji w polskim internecie? fot.shutterstock

Który majonez jest najpopularniejszy w internecie?

Do niedawna liczba wypowiedzi o majonezach Kieleckim i Winiary w polskim internecie rozkładała się po równo, ale obecnie Winiary zdominował dyskusje - dotyczy go 62 proc. wzmianek, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Jednak większość ma wydźwięk negatywny i dotyczy bojkotu Nestlé, właściciela marki. Niezależnie od kwestii politycznych, widać rosnącą świadomość konsumentów na temat składu majonezów, zwiększa się też popularność produktów wegańskich.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Trudno wyobrazić sobie nadchodzące święta bez potraw z majonezem - w 2021 roku w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc jego sprzedaż  tylko w sklepach detalicznych wzrosła o 117 proc. Firma SentiOne przeanalizowała ponad 55 tys. wypowiedzi polskich internautów na temat majonezów od początku 2022 roku, by sprawdzić ich preferencje oraz wpływ ostatnich wydarzeń na zachowania konsumenckie.

Spór fanów majonezu a wojna w Ukrainie

Jak wynika z opracowania, najwięcej rozmów dotyczy majonezu Winiary - ale głównie w kontekście negatywnym

Spór między zwolennikami Majonezu Kieleckiego oraz Majonezu Dekoracyjnego Winiary toczy się od dawna, a liczba wypowiedzi na ich temat dotychczas rozkładała się mniej więcej po równo. Obecnie sytuacja się zmieniła – 62 proc. dyskusji o majonezach dotyczy Winiary, a 33 proc. Kieleckiego.

 

Wzrost liczby dyskusji zaczął się 5 marca, kiedy internauci zaczęli nawoływać do bojkotu konsumenckiego firm, które nie wycofały się z Rosji po jej agresji na Ukrainę. Wśród nich znalazł się także właściciel Winiary - koncern Nestlé. W sumie w tym okresie majonezu Winiary dotyczyło ponad 20 tys. wypowiedzi, podczas gdy dla innych marek liczba ta oscylowała na poziomie 2 tys. Analiza chmury słów kluczowych jasno wskazuje, że rozmowy dotyczyły przede wszystkim właśnie bojkotu - często wymieniane były również KitKat, Nałęczowianka, Studentska, Cini Minis, Nesquik, Chocapic i Nescafe, a więc marki należące do Nestlé.

Majonezy Kielecki i Winiary rywalizują w internecie

- Jak to bywa w internecie, treści o wydźwięku negatywnym dużo szybciej się rozprzestrzeniają i generują dużo wyższe zasięgi niż te o wydźwięku pozytywnym. Zazwyczaj informacje o kryzysie wizerunkowym docierają do znacznie większej liczby odbiorców niż planowane działania marketingowe. Tak też było w tym przypadku. Pod względem liczby wzmianek i ich zasięgów Winiary jest obecnie najpopularniejszym majonezem w polskim Internecie, ale większość wypowiedzi jest nacechowana negatywnie – mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne. 

Wypowiedzi o Majonezie Kieleckim pojawiają się obecnie głównie w kontekście bojkotu Winiary. Konsumenci twierdzą, że niezależnie od postępowania Nestlé, i tak ma on lepszy skład i deklarują, że na nadchodzące święta wybiorą Kielecki. Jednak najwięcej pozytywnych emocji budzi majonez firmy Motyl – aż 37 proc. wypowiedzi na jego temat ma pozytywny wydźwięk, nie ma żadnych negatywnych. Internauci polecają go sobie na Wykopie i w komentarzach na portalach. Chwalą go za dobry skład, smak i polskie pochodzenie. Spory odsetek pozytywnych wypowiedzi odnotowują również majonezy firm Mosso, Hellmann’s, Pudliszki i Kętrzyński.

Rośnie świadomość Polaków na temat majonezu

Niezależnie od bojkotu związanego z trwającą wojną, w przypadku majonezów internauci zwracają uwagę przede wszystkim na to, czy dana marka ma polski, czy zagraniczny kapitał. Argument o polskim pochodzeniu firmy w rekomendacjach wymieniany jest jednym tchem ze smakiem i dobrym składem produktu.

W rozmowach o składzie majonezów widać rosnącą świadomość polskich konsumentów. Internauci przykładają dużą wagę do tego, żeby produkt nie zawierał takich składników jak sól wapniowo-disodowa (EDTA, E385), zagęstniki, skrobia, sztuczne aromaty i stabilizatory takie jak guma arabska (E414) czy guma ksantanowa (E415). Wiele rozmów na ten temat toczy się w mediach społecznościowych na profilach związanych z dietetyką.

Majonezy wegańskie zdobywają rynek

Rośnie liczba osób poszukujących majonezów wegańskich. Tutaj najczęściej polecane są majonezy Roleski i GoVege z Biedronki oraz przepisy na wegański majonez domowej roboty. Duży wpływ na poszukiwanie wegańskich majonezów przez polskich Internatów miała styczniowa akcja „Veganaury”, organizowana od dwóch lat przez promującą weganizm brytyjską organizację o tej samej nazwie.

Najwięcej rozmów na temat majonezów toczy się na Facebooku, w drugiej kolejności na Twitterze, a w trzeciej na portalach internetowych – choć tam dominują wypowiedzi w kontekście politycznym. O majonezie Winiary przez pewien czas dużo dyskutowano na Reddicie, co bardzo podniosło mu zasięg – jednak rozmowy te miały wydźwięk tylko negatywny i dotyczyły bojkotu marki. Natomiast o majonezach wegańskich Polacy najczęściej rozmawiają na forach.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Józef 2022-04-13 18:02:49

    i racja, Motyl najsmaczniejszy

    Odpowiedz
  • Mick 2022-04-13 18:36:27

    Motyl rzeczywiście dobry, również w wersji wegańskiej

    Odpowiedz
  • roman 2022-04-13 18:43:50

    Develey Vegan Mayo jest najlepszy. Majonezy z dręczenia kur, to już przeżytek dla starych ludzi.

    Odpowiedz
    • As 2022-04-14 07:32:48

      Skończ pieprzyć farmazony. I zmień psychiatrę, baranie.

      Odpowiedz
    • Kura 2022-04-14 19:21:09

      Stary ci do wanny stawiał klocka romek?

      Odpowiedz
    • Mirek 2022-04-14 19:23:00

      Nikt mi życia nie będzie ustawiał. Moje pieniądze, mój wybór. Żegnam

      Odpowiedz
  • Anna 2022-04-14 08:05:51

    Ja lubię Winiary i żadna siła nie zmieni mojego zdania a kupuje go w Auchan. A hipokryci którzy nadal tankują rosyjskie paliwo a domy ogrzewają rosyjskim gazem niech przed bojkotem kogokolwiek spojrzą w lustro. Bo gdy w Iraku ginęli zwykli ludzie nikt nikogo w Ameryce czy na świecie nie bojkotował, dlaczego ? A to tylko jeden przykład, W rzadnym razie nie popieram tej wojny ale nie będę krzywdzić też swoich. Pamiętajcie że tymi bojkotami nikomu nie pomagacie a krzywdzicie innych ludzi swoich ludzi.

    Odpowiedz
    • pietrek 2022-04-14 08:39:25

      Popieram Anno, a tak w ogóle to wojny majonezowe marketingowców firmowych przeminą po świętach. U mnie w domu dotychczas był tylko Hellmans, zazwyczaj ten zielony. Teraz, jak zaczęła się jazda na Winiary spróbowaliśmy Dekoracyjnego. Jest wyraźnie łagodniejszy niż Babuni. Kieleckiego będę omijał bo pamiętam go z dawniejszych czasów jak jechał octem. Motyla nie spróbuję bo to jakaś marka lokalna, u nas brak. Tak samo Kętrzyński i Mosso.

      Odpowiedz
    • Małgosia 2022-04-14 12:45:19

      Jak najbardziej się z Panią zgadzam. Co niektórzy potracili rozumy jak widać.

      Odpowiedz
  • Deli 2022-04-14 09:21:58

    Tylko Hellmans. Każdy kupuje, co lubi. Po co te przepychanki...

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!