Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Uwolnienie rynku szansą dla Polskiego Cukru

Po 30 września 2017 roku przestaną obowiązywać unijne limity produkcji cukru. - Widzimy w tym dużą szansę eksportową, bardzo starannie się do niej przygotujemy - zaznaczył prezes zarządu Krajowej Spółki Cukrowej S.A. Marek Spuz vel Szpos.
  • Autor: pap
  • Data: 09-09-2015, 23:31

W trakcie panelu dotyczącego rozwoju sektora spożywczego Marek Spuz vel Szpos powiedział, że spółka intensywnie pracuje nad obniżeniem kosztów produkcji, podejmuje też wyzwania w zakresie innowacji i nowoczesnych systemów zarządzania oraz wzmacnia swoje struktury handlowe. Przygotowuje się w ten sposób do uwolnienia rynku cukru i ekspansji eksportowej poza Europę.

Krajowa Spółka Cukrowa, jak poinformował jej prezes, eksportuje w tej chwili ok. 18 proc. wytwarzanego cukru. W ramach UE cukier eksportowany jest m.in. do Niemiec, Grecji, Słowacji, Czech, na Litwę, Węgry i Cypr.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Poza Unię możemy eksportować jedynie w ramach limitu przyznanego przez UE. W zeszłym roku było to ok. 30 tys. ton - wyliczył Spuz vel Szpos. Jak dodał, KSC sprzedaje swoje wyroby m.in. do Algierii, Izraela, czy Jordanii.

Sytuacja zmieni się diametralnie po 30 września 2017 roku. Zniesienie obowiązujących limitów oznaczać będzie intensyfikację upraw buraków cukrowych w UE i wzrost produkcji cukru. Nowa sytuacja doprowadzi do skorelowania cen europejskich ze światowymi oraz do zwiększenia eksportu cukru z Europy na rynki światowe.

- Dla nas to wyzwanie i duża szansa. Zakładamy, że po 2017 roku uda się nam zwiększyć sprzedaż cukru o 20 proc. Głównie za sprawą większych dostaw na rynki eksportowe pozaeuropejskie, gdzie już jesteśmy obecni, czyli na Bliski Wschód, do Azji Centralnej czy do dawnej strefy Wspólnoty Niepodległych Państw. Intensywnie pracujemy w tej chwili nad wzmocnieniem naszych struktur handlowych, zatrudniamy specjalistów z doświadczeniem na międzynarodowych rynkach. Chcemy wyeliminować pośredników w dostawach cukru poza UE – dodał Marek Spuz vel Szpos.

Jak zaznaczył prezes, eksport wymusza innowacje w zakresie opakowań i nowych smaków. - Jest to coś, co nas inspiruje - ocenił.

Mówiąc o wpływie upodobań konsumentów na rynek spożywczy, prezes stwierdził, że klienci wymusili zmianę standardów, wymogli nowe asortymenty. Należało dostosować się z produktem do ich potrzeb. I KSC to zrobiła. - W cukrze, który był kiedyś monotematyczny, w tej chwili mamy osiem asortymentów, od cukru o różnej granulacji, przez cukier bio, po cukier trzcinowy. Mamy fabrykę, która produkuje słodycze. Staramy się w pełni dostosowywać do rynku i do potrzeb klienta - wyjaśnił Spuz vel Szpos.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ast 2015-09-13 20:52:49

    Zastanawiam się, skąd się biorą prezesi na takich eksponowanych stanowiskach. Chyba z łapanki. Dlaczego? Wyjasniam. Brazylia, Indie, Meksyk produkują cukier z trzciny cukrowej o 40% tańszy od buraczanego i w ilościach większych jak produkuje cała Europa, a my bedziemy z nimi konkurowali większymi cenami !!!. Czy to jest człowiek normalnie rozwinięty umysłowo? Z KSC pozostanie popiół lub zostanie sprzedana rolnikom jak juz bedzie krach.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!